MLTK, czyli Magic Leap Toolkit to zestaw narzędzi ułatwiających tworzenie aplikacji na to urządzenie. Właśnie otrzymało ono całkiem pokaźną listę nowych funkcjonalności. Można z nich korzystać praktycznie od ręki. To na pewno ułatwi życie wielu deweloperom.

A wszystko to ma związek z nadchodzącym wielkimi krokami Magicverse. Ma być to uniwersalne oprogramowanie dla Magic Leap pozwalające na tworzenie aplikacji nie tylko dla Lumion OS (system dedykowany dla Magic Leap) ale także dla Unity, Unreal, czy nawet iOS i Androida. Potwierdzenie padło od samego CPO (Chief Product Officer) firmy Magic Leap. Omar Khan był gościem na konferencji Future Investment Initiative, która miała miejsce w zeszłym tygodniu w Arabii Saudyjskiej. Magicverse SDK 1.0 ma być dostępne w pierwszym kwartale 2020 roku. Ale do tego czasu przedstawił on całkiem sporo nowości MLTK.

Wskaźnik

Podstawowa interakcja to możliwość wskazywania i manipulowania wirtualnymi obiektami. Nowe opcje pozwalają na łapanie czy przesuwanie dowolnych obiektów. Obiekty te mogą reagować na siebie pod każdym względem, czy to jest kolizja czy grawitacja. Oczywiście reagują one także na otoczenie.

Kontrola wskaźnika
Wykrywanie powierzchni

Jedna z podstawowych różnic pomiędzy technologią AR i MR to sposób wykrywania powierzchni. Tyczy się to zarówno powierzchni horyzontalnych jak i wertykalnych. MLTK umożliwia automatyczne identyfikowanie powierzchni pod kątem położenia w przestrzeni.

Wykrywanie powierzchni
Kontroler

Obsługując okulary Magic Leap podstawowym urządzeniem “wejścia” jest kontroler. Więc nie mogło zabraknąć obsługi zdarzeń dotyczących przycisków na kontrolerze. Znajdziemy tam podstawową obsługą tj. zmiana położenia we wszystkich 6 ruchach swobody (6DoF), obsługa “bumpera” (największy przycisk dotykowy), przycisk Home czy Trigger oraz dotyk na bumperze.

Kontrola
PlaceOnFloor

Ta opcja musiała się znaleźć w MLTK. Pozwala ona w bardzo prosty sposób umieszczać elementy wirtualne na wykrytych powierzchniach. Wystarczy jedynie przez chwilę skupić wzrok (w zasadzie chodzi o punkt, w którym wskazuje jego spojrzenie) w jednym miejscu. To spowoduje umieszczenie obiektu na wykrytej wcześniej powierzchni.

PlaceOnFloor

MLTK posiada jeszcze kilka ciekawych opcji o których warto wspomnieć:

  • KeepInFront – pozwala na utrzymanie kontentu wyświetlanego przed oczami użytkownika, niezależnie od obrotu głową
  • RuntimeConsole – podgląd do konsoli wyświetlającej wszystkie informacje platformy Unity
  • RampLight – metoda renderingu niezależna od użytego światła w silniku Unity. Zwiększa jakość elementów 3D
  • Transmission – rozwiązanie multiplatformowe dla sieci.
  • SpatialAlignment – dodatek związany z Transmission. Dzięki niemu system może poprawnie lokalizować elementy w przestrzeni pomiędzy użytkownikami.