W końcu, po kilku miesiącach oczekiwania, nowe gogle od HP trafiają do swoich odbiorców. Czy warto inwestować w gogle ze stajni Windows Mixed Reality?

Po targach CES 2019 wiele osób czekało na nową odsłonę gogli HP Reverb. Jednak problemy natury technicznej spowodowały, że sprzedaż przesunęła się o ponad 3 miesiące. Nie był to wymarzony start, ale w końcu sprzęt trafił do sprzedaży.

Wygląd

Udało nam się już je testować i musimy przyznać, że pomimo pewnych niedociągnięć gogle te warte są swojej ceny. Swoją budową zbliżone są do gogli Oculus Quest, pomijając fakt kabli służących do podłączenia do komputera PC oraz słuchawek. W nowej wersji zrezygnowano z systemu halo z podnoszoną optyką flip-up. W tej kwestii zapewne zdania będą podzielone. Osobiście na mojej głowie system ten się nie sprawdzał. Podniesienie gogli było pod zbyt małym kątem, a to prowadziło do tego, że i tak musiałem je zdjąć aby wygodnie korzystać z ekranu komputera. Aczkolwiek była to kwestia jego konstrukcji. Inżynierowie z HTC projektując gogle Cosmos zrobili to lepiej. Tam nie mam takiego problemu i naprawdę można mieć gogle na głowie z otwartą optyka i pracować na zewnętrznym ekranie.

Zmiany w parametrach

Zwiększona rozdzielczość do 4K deklasuje swojego poprzednika, HP WMR. Tak naprawdę porównując te gogle do konkurencji, muszę przyznać, że HP ma szansę walczyć o miejsce na pudle. Efekt screen-door jest jeszcze delikatnie widoczny jednak jest on na tyle niewielki, że praktycznie nie zwracamy już na to uwagi. FOV poszerzone do 110 stopni to dzisiaj praktycznie minimum. Tutaj jednak HP ma dalej problem. W trakcie ich używania cały czas można odnieść wrażenie, że pole widzenia horyzontalne jest jednak niższe niż podawane 110. Nie mamy do czynienia z efektem tunelowego widzenia jak w przypadku poprzedniej wersji ale do ideału też jest jeszcze daleko.

Pomimo swoich mankamentów, cena 2399 zł powoduje, że są one naprawdę niezłym wyborem. Łatwość konfiguracji (platforma Windows Mixed Reality jest dostępna “od ręki” w systemie Windows 10) sprawia, że są gotowe do użycia prosto z pudełka. A to stanowi klucz do sukcesu sprzedaży: prostota.