W trakcie spotkania developerów (developer talk) szef inżynierów, Robert Wang przybliżył nieco technicznych aspektów ich nowości. Śledzenie dłoni w goglach Quest nie pożre nam baterii.

Bez cienia wątpliwości można powiedzieć, że śledzenie dłoni w goglach Quest to potencjalny hit na 2020 rok. Do tej pory żadne gogle nie posiadały natywnego mechanizmu, który by to umożliwiał. No może poza HTC Vive Focus. Jednak tam mamy do czynienia z rozpoznawaniem podstawowych gestów niż ze śledzeniem ruchów pojedynczych palców. Technologia ta wiąże się jednak z dodatkowym obciążeniem dla urządzenia, a co za tym idzie ze zwiększoną konsumpcją energii.

Na spotkaniu pod nazwą ‘Hand Tracking Deep Dive: Technology, Design, and Experiences’, które miało miejsce w trakcie OC6, głos zabrał szef zespołu inżynierów, Robert Wang. Według jego słów, absolutnym priorytetem dla zespołu było uzyskanie jak najniższego poboru energii. W końcu mamy do czynienia z goglami standalone więc poszaleć za bardzo nie można.

Oculus Quest Hand Tracking

Podstawową zasadą działania systemów śledzenia (czy to dłoni, czy kontrolerów) jest ich naprzemienne działanie. Oba systemy nie mogą działać równolegle. Kiedy gogle działają w trybie śledzenia kontrolerów, pobór mocy z tego tytułu jest dosyć niski. Jednak w momencie przełączenia się na śledzenie dłoni, apetyt na energię wzrasta.

Aby obniżyć zapotrzebowanie na energię do minimum, zespół trzymał się dosyć wyśróbowanych standardów. Korzystali z algorytmów opartych o system uczenia maszynowego, jednak ze wsparciem dla urządzeń mobilnych. Wykorzystywana architektura MobileNetV2 pozwala na osiąganie wysokiej wydajności przy jednoczesnym niskim zużyciu energii. Dodatkowo używano w kodzie 8 bitowych liczb całkowitych zamiast liczb zmiennoprzecinkowych.

Wszystkie te zabiegi sprawiły, że w trakcie używania nowatorskiego systemu śledzenia, obciążenie baterii jest naprawdę niewielkie. Raptem 7 minut krócej będą działać gogle w porównaniu do używania ich z kontrolerem. Jak dla mnie jest to naprawdę świetny wynik. Więc bez obawy będzie można używać je zamiennie w zależności od aplikacji.

wsparcie_patronite