Od 2019 roku Antilatency rozwija się w niesamowitym tempie. Jest to jeden z najbardziej kompaktowych systemów do trackingu całego ciała. Właśnie zrobili kolejny krok do przodu i ogłosili wsparcie dla OpenVR. Tym samym system będzie kompatybilny z headsetami SteamVR.

Cały system trackingu Antilatency opiera się na niewielkim urządzeniu Alt. Jest to tak naprawdę szerokokątna kamera wraz z niezbędną elektroniką. Za pomocą specjalnych pasków umieszczamy je w dowolnym miejscu naszego ciała i gotowe. Aby jednak śledzenie było poprawne i miało punkt odniesienia całość współgra ze specjalnymi matami umieszczanymi na ziemi.

Antilatency

Od początku firma stawiała na rozwiązania bezprzewodowe stąd bardzo duże zainteresowanie w rozwój swojego rozwiązania przy użyciu gogli Oculus Quest. Ale jak się okazuje nie zostawili oni pozostałego sprzętu w tyle. Właśnie udostępnili wersję swojego SDK współpracującego z systemem OpenVR. A to otwiera drzwi dla wszystkich produkcji kompatybilnych ze SteamVR.

Oprogramowanie jest dostępne za darmo i można je pobrać je ze strony internetowej Antilatency.

Mogłoby się wydawać, że tego typu rozwiązania będą obarczone błędem opóźnienia i mogą się nie sprawdzić w produkcjach takich jak Beat Saber. Ale jak pokazuje powyższe video niekoniecznie. Patrząc z boku nie widać żadnego opóźnienia. Oczywiście faktyczne odczucie jakiegokolwiek opóźnienia zna osoba grająca. Wtedy w trakcie ruchu nadgarstkami możemy dokładniej widzieć, czy ruch jest płynny i czy nie “rozmija” się z ruchem naszego ciała.

Zestaw DevKit jest dostępny już od za $350 dolarów. Zawiera 10 m2 specjalnej maty podłogowej, jedno urządzenie śledzące Alt wraz z niezbędnymi gniazdami dzięki którym Alt może być mocowany w różnych miejscach, w tym na headsecie.