Ostatnio wszelkie platformy społecznościowe czerpiące garściami z technologii XR nie dają nam wytchnienia. Co chwila wyskakuje kolejna informacja o nowościach, dodatkowych opcjach czy nowych platformach. Teraz czas na MeetinVR.
MeetinVR rozwija się już dosyć długo, bo jego zamknięte testy rozpoczęły się ładne 3 lata temu. Oczywiście dostęp do nich posiadało niewielu. Plotki donoszą, że lista była skrupulatnie przygotowywana i bazowała na rankingu Fortune500. Selekcja godna prestiżowych klubów w Monako. Ale w końcu doczekaliśmy się momentu, gdzie każda firma będzie mogła zobaczyć co oferuje MeetinVR. Wszak konkurencja nie śpi. Niedawno ogłoszone wsparcie dla Quest i urządzeń mobilnych od Spatial czy testy platformy Vive Sync na której odbywały się ostatnie konferencje HTC świadczą o dużym ruchu w interesie.
Platforma oferuje mniej więcej to samo co inne tego typu aplikacje. Czyli mamy możliwość uczestnictwa w zamkniętych spotkaniach. Możemy tworzyć różnorodne przestrzenie dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy, manipulować obiektami 3D, korzystać z interaktywnych tablic i wiele innych. Tym samym MeetinVR nie wybija się niczym wybitnym. A jednak.
Varj(o)actwo
Tym sposobem weszli na wyższy poziom realizacji. We współpracy z fińskim Varjo postanowili połączyć formę współdzielenia wirtualnej przestrzeni z technologią MR. A w zasadzie można ją już nazywać XR, bo tak naprawdę Varjo przełamuje już barierę dzielącą technologie AR, VR i MR.
I żeby nie było, powyższy film to autentyczne demo nagrane za pomocą headsetu Varjo XR-1 Developer Edition. Podczas tego spotkania członkowie zespołu Varjo w Helsinkach spotykają się ze zdalnymi uczestnikami MeetinVR w Danii za pomocą właśnie Varjo XR-1.
Varjo’s photorealistic resolution gives users the ability to see reflections and shadows of their 3D models, as well as read text, all of which create a realistic experience for collaboration amongst meeting participants
Cristian Emanuel Anton, CEO MeetinVR.
Fotorealistyczna rozdzielczość dzięki opatentowanemu rozwiązaniu Bionic Display pozwala użytkownikom widzieć detale tj. odbicia i cienie modeli 3D. Można odkrywać najmniejsze szczegóły w swoich projektach w środowisku mixed reality. To zapewnia autentyczną współpracę między uczestnikami spotkania z możliwością przyniesienia wszelkiego rodzaju dokumentów, czy to plików multimedialnych czy notatek testowych. To z kolei zwiększa autentyczność “bycia” wśród osób biorących udział w spotkaniu.
Oczywiście to nie jedyny sprzęt jaki współpracuje z MeetinVR. Tak naprawdę szybciej byłoby wymienić headsety które nie mają wsparcia, ale lista będzie bardzo krótka. Praktycznie nie znalazło się tam jedynie Oculus Go i HTC Vive Focus.
Obecnie platforma oferuje wersje trial (Early Access) na okres 30 dni i umożliwia współpracę maksymalnie pomiędzy 20 osobami. Po tym okresie musimy zdecydować się na jeden z oferowanych planów. Najtańszy z nich to koszt $35 dolarów za użytkownika przy maksymalnym obciążeniu do 20 osób.