Apple bawi się z nami w kotka i myszkę już od kilku lat. Jego potencjalne okulary XR były już w różnych fazach, wyciekało wiele potencjalnych zdjęć, ale do tej pory nie wiemy w zasadzie nic. Ale dzisiaj są chyba największe szanse na to, że w końcu się doczekaliśmy i zobaczymy je na najbliższym WWDC.

Skąd taka pewność? Przecież już kilak razy powtarzał się scenariusz: “Tak, mamy to”, później wielkie rozczarowanie i wycofywanie się Tima Cooka rakiem z zapowiedzi. Kilka tygodni temu świat obiegła wiadomość, że Apple już testuje swoje okulary na wybranej grupie osób. I co w tym takiego nadzwyczajnego? A no to, że do jednej z tych osób należy sam Palmer Luckey, ojciec Oculusa. I co o nich sądzi?

Oszczędnie, ale stanowczo. Ale jeśli śledzicie Twittera, to pokazał się jego obszerniejszy tekst, gdzie rozmawiał z Peterem H. Diamandisem:

The Apple headset is very, very good. I’ve not seen the final headset, but I have seen an earlier version of the headset and it is excellent. It is going to be a huge deal. It is going to be expensive, but I think that they’re following a pretty smart strategy, which is to make VR into something everybody wants before it’s something that everybody can afford, which was kind of our position in the early days when we started Oculus. The Oculus Rift was sort of a flagship headset, and was [setting] the bar for what VR could be. In many ways, nobody’s even beaten the first Oculus Rift CV1 today in terms ergonomics, lightweight-ness, a lot of the adjustability—and I think Apple is going to do a great job of that.”

Palmer Luckey
Magic Leap mu się nie spodobał

Tego typu komentarze z jego ust mogą świadczyć, że naprawdę możemy mieć pokaz fajerwerków. Bo co jak co, ale Palmer nie przebiera w słowach. Warto przypomnieć w jaki sposób podszedł do premiery Magic Leap 1. W 2018 roku po premierze nazwał je “tragic heap” i określił je jako klasyczny przykład tragedii technologicznej.

Palmer Luckey

Magic Leap needed to really blow people away to justify the last few years. The product they put out is reasonably solid, but is nowhere close to what they had hyped up, and has several flaws that prevent it from becoming a broadly useful tool for development of AR applications. That is not good for the XR industry.

Palmer Luckey

Wszystko pięknie, pozostaje jednak cena. Jak wiemy, Apple zapowiadał, że będzie ona raczej z tych wyższych i konkurencja ze strony Meta im nie grozi. A więc nie pozostaje nic innego jak zapiąć pasy i czekać na WWDC oraz sławne…

… There is one more thing