Virtual Desktop to świetna aplikacja, która umożliwia streamowanie na gogle Oculus Quest, wszystkiego co znajduje się na ekranie waszego komputera PC. Niestety firmie nie bardzo podoba się pomysł streamowania aplikacji ze SteamVR.

Deweloper, który odpowiedzialny jest za aplikację Virtual Desktop, wydał całkiem nie dawno nową aktualizację. W niej także zawarł możliwość streamowania produkcji SteamVR. To niestety nie spodobało się firmie Oculus i żądają natychmiastowego usunięcia tej opcji pod groźbą całkowitej blokady aplikacji.

Guy Godin, bo o nim mowa od ponad 5 lat jest deweloperem aplikacji VR. Jak mówi sam o sobie, zawsze fascynowało go przesuwanie granic możliwości sprzętu i softu. Lubi doświadczać i znajdować nowe ścieżki. Oculus zaakceptował aplikację Virtual Desktop już w momencie kiedy ogłoszony został bardziej restrykcyjny program akceptacji aplikacji na sklepie Oculus. Jednak nowa funkcja streamowania aplikacji SteamVR trafiła do niej dużo później. Jak donosi Oculus, Godin zrobił to nie podając żadnej informacji co zawiera aktualizacja. Zapewne już na tym etapie firma odrzuciła by nową funkcjonalność.

Hi guys, I’m sorry to announce this but Oculus doesn’t want the SteamVR streaming feature in their store. I’ve been developing in VR for 5+ years and as some of you may know, I like to experiment and push the envelop with the tech. I saw the ability to stream VR content from your PC as a very cool idea. I thought it would be a perfect fit for my app since it already gives you access to your computer. Like a nice bonus feature. I worked on this for months and was eager to improve the functionality as I received your feedback over the last few days but according to Oculus, I am hurting Quest..

Co dalej?

Jednak sam Godin nie rzuca rękawic. Już zapowiedział, że poszukuje rozwiązania, które pozwoli na zaoferowanie tej funkcjonalności, ale jako osobna aplikacja. Oczywiście będzie ona udostępniana poza oficjalnym kanałem sprzedaży Oculusa.

Oczywiście jest także reakcja firmy na zaistniałą sytuację

While we don’t comment on the status of specific apps, our Oculus Store application submission system is designed to help ensure that our devices deliver a consistent, comfortable experience to customers. Apps are evaluated on a number of factors including performance, input, and safety with the goal of creating a quality, high-value experience for all VR consumers.

Z powyższej odpowiedzi nie wiele wynika. Jedynie to, że firma chce uchronić swoich klientów przed oprogramowaniem, które nie spełnia ich wysokich norm. Z jednej strony nie ma się co dziwić postawie Oculusa. Mają oni swoje zamknięte środowisko i nie uśmiecha im się wpuszczać do niego produkcje spoza swojego ekosystemu. Przypuszczalnie reakcja konkurencji na odwrotne działanie byłaby podobna.