Shutterstock, najpopularniejszy serwis z olbrzymimi zbiorami zdjęć, uruchomił nową funkcjonalność, „View in Room”.

Shutterstock to platforma ciesząca się dużą popularnością w branży artystycznej i graficznej. Społeczność licząca niemalże 650 000 użytkowników zasila serwis setkami tysięcy swoich prac. To tam znajdziecie niezliczone ilości gotowych zdjęć i grafik, które można kupować na własny użytek. Ich ilość na dzień dzisiejszy szacowana jest na 250 milionów (zdjęć i materiałów wideo). Właśnie postanowili wejść na rynek rozszerzonej rzeczywistości w dosyć oryginalny sposób.

Opcja „View in Room” pozwala na umieszczenie wybranej grafiki na dowolnej powierzchni w otaczającej nas przestrzeni. Po wybraniu interesującego nas zdjęci i po włączeniu nowej funkcji, na ekranie pokarze nam się obraz z kamery telefonu (pamiętać przy tym należy, aby dać aplikacji prawa do używania aparatu w naszym telefonie). Aplikacja odnajdzie dowolną powierzchnie na ścianie i po kliknięciu umieści tam naszą grafikę. Możemy ją dowolnie skalować oraz przesuwać po ścianie.

Shutterstock
źródło: Mobile Marketing Magazine

Pomysł wydaje się ciekawy chociażby dla ludzi związanych z rynkiem aranżacji wnętrz. Już nie muszą oni polegać tylko i wyłącznie na samych wizualizacjach. Ale na żywo mogą zobaczyć oraz dopasować wybraną pracę do pomieszczenia.

Rośnie nam rynek aplikacji użytkowych wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości. Przełomem była aplikacja Ikea, która pozwala na postawienie dowolnie wybranego mebla z katalogu we własnym pokoju. W ten sposób zmienia się model zakupowy. W przyszłości nie będą konieczne wielkie wystawy produktów w sklepach bo będziemy mogli je oglądać oraz dopasować do własnych potrzeb we własnych czterech kątach.

Niestety aplikacja jest na razie dostępna tylko na urządzenia z systemem iOS. Nie wiadomo czy trafi na urządzenia z Androidem.