W ciszy, bez żadnych zapowiedzi na światło dzienne wyszedł ciekawy projekt od Microsoftu – Maquette. Na razie jest w wersji beta, ale zapowiada się jako ciekawe narzędzie do projektowania w przestrzeni wirtualnej.

Mówiąc o technologii VR w większości przypadków mamy na myśli gry, wizualizacje czy wszelkiej maści dema służące rozrywce. Mało kto zdaje sobie sprawę, że w świecie VR można także kreować. Mamy już na rynku produkty tj. Google Blocks czy Oculus Quill. Jednak obie platformy traktowane są raczej jako narzędzia sztuki do tworzenia modeli. Maquette natomiast służyć ma jako platforma do projektowania interfejsów czy mockup’ów.

Na materiałach promocyjnych zobaczyć możemy możliwości prototypowania layout’ów wykorzystując do tego kształty, elementy geometryczne, elementy 3D czy pola tekstowe. Od razu widać, że możliwości są naprawdę szerokie.

Zaskakujący jest fakt, że z Maquette będzie można korzystać także w Unity. Microsoft udostępnił wtyczkę dzięki, której będzie możliwość eksportu całej sceny lub jej części w formacie *.fbx lub *.gltf, wprost do silnika Unity.

maquette-6
źródło: Microsoft

Platforma wspiera praktycznie większość sprzętu VR obecnego na rynku, poczynając od headsetów ze środowiska Windows Mixed Reality, poprzez HTC Vive i Oculusa Rift. Nie wiemy jeszcze jakie środowisko będzie obsługiwane, ale chodzą słuchy, że wspierany będzie SteamVR.

Na oficjalnej stronie projektu czytamy, że całe narzędzie początkowo było dedykowane deweloperom Microsoft. Miało pozwolić im na odkrywanie możliwości świata VR w nim samym.  W maju tego roku, produkt został udostępniony jako wczesna wersja alfa. Nie wiadomo kiedy podjęto decyzje o oficjalnej publikacji. Na dzień dzisiejszy aby korzystać z programu, należy zarejestrować się do zamkniętej bety.

maquette-3
źródło: Microsoft

wsparcie_patronite