Pimax od początku swojej kampanii na kickstarterze przykuwał uwagę. A dodatkowo kampania zakończyła się absolutnym sukcesem. Zebrana kwota pobiła na głowę jakąkolwiek wcześniejsza zbiórkę na sprzęt VR, włącznie z Oculusem. Dzisiaj startuje przedsprzedaż, i znamy pełną specyfikację.

Pimax ogłosił dzisiaj rozpoczęcie przedsprzedaży modeli “8K”, “5K” Plus i “5K” BE (Business Edition). Tak kształtują się ceny:

  • Pimax “8K” – $900
  • Pimax “5K” Plus – $700
  • Pimax “5K” BE – $1000
pimax-8k-5k-lenses
źródło: Pimax

Ceny obejmują tylko headset, poza tym w cenie nie ma zawartych kontrolerów, ani stacji bazowych SteamVR (te należy zakupić osobno). Dodatkowo zestaw może zostać powiększony o elementy, które były prezentowane w kampanii. Do nich należy moduł do śledzenia ruchu dłoni ($170), a także dwie karty graficzne NVIDIA RTX 2080 i RTX 2080Ti. Możemy posiadać także moduł do bezprzewodowej transmisji, czy śledzenia ruchu oczu.

A jak prezentuje się pełna specyfikacja headsetu?

Wersja “8K”

  • Wyświetlacze: CLPL (Customized low persistence liquid)
  • Rozdzielczości: 3,840 × 2,160 na wyświetlaczu (7,680 × 2,160 w sumie)
  • Obraz wejściowy: skalowany w górę od 2,560 × 1,440
  • Opóźnienie w ruchu: <15ms
  • Odświeżanie: 80 Hz
  • FOV: ~200 stopni
  • Audio: 3.5mm audio jack, zintegrowany mikrofon
  • Porty: USB 2.0/3.0, DP 1.4
  • Śledzenie: SteamVR 1.0 i 2.0
  • Minimalne wymagania karty graficznej: NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, a także porównywalna AMD lub wyższa

Wersja “5K” Plus

  • Wyświetlacze: CLPL (Customized low persistence liquid)
  • Rozdzielczości:2,560 × 1,440 na wyświetlaczu (5,120 × 1,440 w sumie)
  • Obraz wejściowy: dostarczony natywnie 2,560 × 1,440
  • Opóźnienie w ruchu: <15ms
  • Odświeżanie: 90 Hz
  • FOV: ~200 stopni
  • Audio: 3.5mm audio jack, zintegrowany mikrofon
  • Porty: USB 2.0/3.0, DP 1.4
  • Śledzenie: SteamVR 1.0 i 2.0
  • Minimalne wymagania karty graficznej: NVIDIA GeForce GTX 1070, a także porównywalna AMD lub wyższa

Firma zastosowała tutaj ciekawy trik marketingowy, a mianowicie podała nazwy poszczególnych modeli w cudzysłowiach. Jest to ciekawy zabieg, ponieważ ich symbole odnoszą się do rozdzielczości sumarycznej obu wyświetlaczy. W rzeczywistości użytkownik zakładając gogle “8K” nie widzi obrazu 8K, a jedynie trochę poniżej 4K.

Jesteśmy także ciekawi jak poradzi sobie tak wysoka rozdzielczość, z efektem Screen-Door i jak wpłynie ona na wydajność całego headsetu.