Jeszcze nie trafiły do oficjalnej sprzedaży, a już głośno o nich na wielu frontach. Tym razem po nominacji do nagrody iF okulary Magic Leap 2 zdobyły złoto za design. Patrząc na materiały prasowe (bo na razie tle możemy) nie można się nie zgodzić, że zostały dopracowane. Ale czy to nie kolejny etap pompowania zainteresowania?

iF Design to organizacja znana z wyjątkowego podejścia do wzornictwa oraz zaangażowania społecznego w jego rozwój. Celebrują to wszelkimi wydarzeniami i wystawami. Nagroda iF DESIGN AWARD to jedna z najbardziej prestiżowych nagród za wzornictwo na świecie. Organizowana w Niemczech od 1953 r. pieczęć iF oznacza dobre wzornictwo dla konsumentów i społeczności projektantów. Niezależne jury złożone z międzynarodowych ekspertów w dziedzinie wzornictwa spotyka się, aby wyłonić nagrodzone projekty, w oparciu o zestaw obiektywnych standardów. W tym roku złoty laur przypadł właśnie okularom Magic Leap 2.

Uzasadnienie decyzji jury wygląda tak:

Magic Leap znakomicie zintegrował technologiczne wymagania AR w kultowym okularze. Rozsądny wybór materiałów i wykończeń zaowocował produktem o wyjątkowej ergonomii i doskonałej jakości. Ten zestaw słuchawkowy jest przeznaczony nie tylko dla graczy; to także potencjalne zastosowania w opiece zdrowotnej, produkcji, budownictwie, inżynierii i edukacji.

Na uwagę zasługuję zwłaszcza ostatnia część wypowiedzi. iF widzi zastosowanie w wielu branżach tj. AEC czy opieka zdrowotna. To może świadczyć o naprawdę wysokiej ergonomii oraz komforcie pracy.

Cisza przed burzą czy jednak burza przed ciszą

Okulary Magic Leap 2 zapowiadają się naprawdę ciekawie. Mogą w końcu przełamać hegemonię Microsoftu na polu technologii Mixed Reality. Pikanterii dodaje fakt, że gigant z Redmond boryka się ostatnio z problemami kadrowymi oraz dźwiga na plecach potężny projekt IVAS, którego końca nie widać. To może być szansa dla ML, aby wejść na rynek i zdobyć zaufanie klientów. Jest ono ważne, gdyż pierwsza wersja okularów tworzona za panowania Abovitza nadszarpnęła reputację firmy. Po przejęciu sterów przez Peggy Johnson firma dostała wiatru w żagle.

Jednak do premiery okularów na rynku, nowa CEO podchodzi bardzo ostrożnie. Od początku roku ML uruchomił program wczesnego dostępu, do którego zostały zaproszone firmy specjalnie wybrane na ten cel. Są to zazwyczaj partnerzy korzystający już z pierwszej wersji okularów. Należy do nich chociażby Brainlab. Johnson nie chce kolejnego blamażu, bo tego spółka by już nie wytrzymała. Z tego też powodu wszelkie nie dociągnięcia sprzętowe czy programowe będą zgłaszane, ale nie rozejdą się po mediach. Działanie jak najbardziej uzasadnione i wierzę w to, że po hucznej, mam nadzieję premierze w połowie roku nie będziemy słyszeć pomruków niezadowolenia jak to miało miejsce w sierpniu 2018 roku.