W lutym HTC pokazało nową rodzinę gogli Vive Cosmos, w której skład wchodzą cztery modele. Ich cechą wspólną jest możliwość wymiany zewnętrznego panelu śledzącego. Ale z powodu sytuacji na świecie będziemy musieli na niego poczekać dłużej.

Idea wymiennego przedniego panelu pozwoli użytkownikom na zmianę sposobu śledzenia gogli. Standardowa wersja HTC Vive Cosmos dzięki zamontowanym kamerom posiada śledzenie inside-out. Tym samym do ich działania nie są wymagane latarnie śledzące SteamVR. Podobnie jak model niższy, Cosmos Play, z tą różnicą, że podsiada on o dwie kamery mniej. Ale cała zabawa zaczyna się od modelu Cosmos Elite. To właśnie on wyposażony jest w przedni panel śledzący korzystające z latarni SteamVR. Podobnie jak model najwyższy, Cosmos XR.

Poza możliwością zakupu pełnych zestawów, firma zapowiedziała także sprzedaż samej nakładki w cenie około $200 dolarów. Tym samym da ona możliwość “migrowania” pomiędzy modelami. Posiadając gogle Vive Cosmos będzie można je “podnieść” do modelu Elite. Ale pamiętać należy o dokupieniu latarni i kontrolerów. I w tym momencie wielu sceptyków podnosi głos, że w przypadku konieczności wydania dodatkowych pieniędzy na zakup powyższych rzeczy cała idea zaczyna być nieopłacalna. Ale to kompletnie inny temat.

18 marca, czyli jutro ma rozpocząć się oficjalna sprzedaż modelu Elite. Już od 24 lutego można było składać zamówienia na stronie producenta. Tym samym powinna rozpocząć się sprzedaż samego panelu śledzącego. Ale już wiemy, że będzie poślizg z jego dostarczeniem. Oczywiście tak jak w większości tego typu problemów, ich wspólnym mianownikiem jest rozprzestrzeniający się wirus.

VEC

Jak długo potrwa obecna sytuacja? Na to pytanie nie jest w stanie nikt odpowiedzieć. Jeśli posiadacie gogle Vive Cosmos musicie jeszcze poczekać i korzystać dalej ze śledzenia inside-out. Jeśli natomiast jesteście szczęśliwcami, którym udało się zakupić gogle w przedsprzedaży, trzymajcie kciuki aby doszło do wysyłki.

Gogle można będzie także kupić na stronie X-Kom. Z informacji na dzień dzisiejszy (17.03.2020r.) wynika, że wysyłka bez problemów rozpoczyna się jutro.

wsparcie_patronite