Snoop Dogg nie słynie z trunków jakimi są wina. Bardziej kojarzony jest z uprawianymi, zielonymi ziołami oraz hektolitrów ginu i whisky. Ale jego życie, które często ocierało się o łamanie prawa idealnie wpisuje się w nowy projekt, za którym stoi studio Tactic.
Zacznijmy może od dosyć barwnej postaci jaką jest Snoop Dog, od 2012 roku Snoop Lion, a w rzeczywistości Calvin Cordozar Broadus Junior. Już sam fakt posiadania kilku “pseudonimów” wiele o nim mówi. Amerykański raper, piosenkarz, aktor, malarz i filantrop, słynie z barwnego życia. Zazwyczaj prezentuje się w otoczeniu drogich samochodów, pięknych kobiet, cystern przeróżnych alkoholi no i oczywiście nie może zabraknąć ziołowego dymu, z którego wyłania się jego przenikliwy wzrok. Jest on postacią na tyle rozpoznawalną, z tak barwną przeszłością, że studio Tactic postanowiło wykorzystać jego “image”.
Tactic studio słynie z projektów AR, które mają jeden wspólny mianownik, mianowicie napoje. I mówimy tutaj nie tylko o alkoholach, bo mają w zanadrzu współpracę z Coca-Cola ich ostatnią aplikację dedykowaną na święta Bożego Narodzenia. Wracając jednak do alkoholi współpracują z takimi markami jak Jack Daniels, Cuervo Tequila czy emBRAZEN. O tym ostatnim pisaliśmy już dosyć dawno na łamach serwisu.
Po raz kolejny chwycili za butelki z winem, ale tym razem ubrali to w historyczną opowieść o 19 skazańcach. Słowo “skazańcy” nie do końca pasuje do tej historii, bo tak naprawdę mowa o kolonistach-skazańcach. W 1789 roku Brytyjczycy rozpoczęli zsyłkę przestępców na wyspę, która miała dla nich stanowić swoiste więzienie. Nikt nie przypuszczał, że nazywać je dzisiaj będziemy Australią. I tutaj wkracza nasz barwny przyjaciel, Snoop Dog.
Skazaniec o skazańcach
Agencja Cashmere postanowiła zaprezentować historię skazańców na etykietach limitowanej edycji win. Ale aby całość nabrała jeszcze większego smaczku postanowili wykorzystać do tego wizerunek celebryty oraz osoby, której nie do końca jest po drodze z linią prawa. Snoop Dog idealnie wpisuje się w ten pomysł.
he big idea was actually moving from historic figures – Irish convicts that were banished to Australia – to a contemporary personality. This came straight out of the brand values – anti-authority/rule breaking/culture creation and redemption. We realized these values are timeless and when we put a contemporary lens on them, the first person we thought of was Snoop
John Wardley, 19 Crimes marketing
Całe doświadczenie opiera się na prostej technologii AR. Za pomocą telefonu lub tabletu po najechaniu na etykietę butelki ożywa ona prezentując naszego bohatera. Świetnie zrobiona animacja obrazu dwuwymiarowego opowiada jedną z kilkunastu historii.
Wino niestety dostępne jest jedynie w wybranych sklepach na terenie USA. Cena za jedną butelkę to jedyne $12 dolarów więc nie jest ona wygórowana. W całym przedsięwzięciu chodzi bardziej o przyciągnięcie klientów do marki za pomocą technologicznej sztuczki niż oferowanie wyjątkowego produktu. Oczywiście do całokształtu potrzebujecie aplikacji na iOS lub Androida.
PS. Próbowaliśmy uruchomić skanowanie etykiet z ich zdjęć. Nie mamy dostęp do butelek, ale jak się okazało nie skutkowało to żadną akcją.