XRHealth to dostawca terapeutycznych rozwiązań wirtualnej rzeczywistości. Wprowadzają one opiekę nad pacjentem do świata wirtualnego poprzez treningi poznawcze. Właśnie ogłosili poszerzenie swoich możliwości.

XRHealth stworzył klinikę w wirtualnej rzeczywistości, która leczy wiele schorzeń. Należą do nich lęk, stres, zaburzenia poznawcze, uśmierzanie bólu, choroba Parkinsona i stwardnienie rozsiane. Ich platforma VRHealth gromadzi i analizuje dane użytkowników za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji (AI) i algorytmów przetwarzania w chmurze. Wszystko po to, aby zapewnić zaawansowaną analizę danych w czasie rzeczywistym. W rezultacie może ona dostarczać lekarzom i świadczeniodawcom opieki zdrowotnej dane pacjentów. A dzięki temu umożliwiają im poprawę jakości opieki zdrowotnej. Firma ogłosiła właśnie, że powiększa wachlarz swoich możliwości o doświadczenia NeuroReality.

NeuroReality zbudowało grę VR pod tytułem „Koji’s Quest”. Jest ona przeznaczona dla osób cierpiących z powodu konsekwencji po udarze i urazie mózgu. Pacjenci są prowadzeni przez działania mające na celu odzyskanie funkcjonalności w ich codziennym życiu.

We are constantly adding state-of-the-art virtual reality therapeutic programs for our users so they can have a one-stop-shop for all their rehabilitation needs. We find that patients enjoy the game-like therapy experiences and are more likely to stick with the prescribed programs since they are engaging from the comfort of their home.

Eran Orr, Founder i CEO of XRHealth

NeuroReality opiera się na koncepcji neuroplastyczności i innych zasadach neuronauki. Dodaje elementy grywalizacji, sztucznej inteligencji i paradygmaty z konwencjonalnej rehabilitacji. Celem tego wszystkiego jest przeprogramowanie mózgu, które ma za zadanie tworzyć nowe ścieżki. A dzięki nim pacjenci mogą na nowo uczyć się oraz wykonywać czynności, które wykonywali przed urazem.

Rehabilitacja przez zabawę angażuje

Ćwiczenia rehabilitacyjne skupiają się w szczególności na poprawie uwagi (podzielonej i selektywnej), funkcjonowaniu wykonawczym, wzrokowo-przestrzennych umiejętnościach, czasie reakcji, dokładności, pamięci i manipulacji numerycznej. Umiejętności poznawcze są niezbędne w kontekście codziennych czynności, takich jak liczenie pieniędzy, chodzenie do sklepu, przygotowywanie przepisu itp. Według XRHealth technologia treningu poznawczego jest wykorzystywana u pacjentów, którzy doznali uszkodzenia mózgu lub posiadających deficyty poznawcze. Przyczyną może być zespół wstrząsu mózgu, mgła mózgowa spowodowana długotrwałym COVID, zaburzenia funkcji poznawczych w wyniku udaru lub braku tlenu w mózgu lub u pacjentów po OIOM-ie.

I started NeuroReality after a family member suffered from a stroke and I discovered gaps in continued care for brain injury patients. NeuroReality provides continuous neuro rehabilitation to close that gap so that patients can recover quicker and appreciate each step in the rehabilitation process. The mission of the company is to improve the lives and outcomes of patients that suffer from a brain injury, where doctors can monitor patients remotely and track progress.

Faviola Brugger-Dadis, NeuroReality

NeuroReality składa się z sześciu modułów szkoleniowych, którym towarzyszy wirtualny asystent. Prowadzi on pacjentów przez cały proces i jest szczególnie pomocny dla użytkowników, którzy nie współpracują z lekarzem. Każdy program ma dynamiczną progresję trudności, która jest automatycznie dostosowywana, aby zadania były łatwiejsze lub trudniejsze, na podstawie postępów użytkowników. Dodatkowo NeuroReality zawiera system, który pozwala pacjentom wizualizować swoje osobiste postępy. Może to być rosnące „Drzewo Życia” lub kwitnące nasiona w „Ogrodzie Zen”. Obejmuje również praktyki medytacyjne, dzięki którym pacjenci po ciężkim treningu mogą odpocząć od ćwiczeń.

XRHealth udostępniło autorskie API dzięki któremu może wprowadzać do swojego systemu jeszcze więcej tego typu symulacji. Sama platforma XRHealth umożliwia monitorowanie wszystkich danych pacjenta przez lekarza w czasie rzeczywistym. Wpływa to na wyniki opieki zdrowotnej oraz ogólne postępy rehabilitacji pacjenta. Tym samym osoby, których choroba paradoksalnie zamknęła na świat zewnętrzny, wkraczają do otwartego świata Metaverse.