ChinaJoy 2019 to konferencja, która właśnie dobiega końca. Prezentowane są na niej produkty oraz usługi z szeroko rozumianego rynku rozrywki i mediów. Nie mogło tam zabraknąć firmy HTC, która własnie ogłosiła, że jeszcze w tym roku możliwe będzie streamowanie gier na urządzenie Vive Focus Plus.
Temat streamowania obrazu i dźwięku bezprzewodowo na urządzenia VR ostatnio wzbudza wiele emocji. Zwłaszcza jeśli platforma należy do innego producenta niż sprzęt. Przykładem jest batalia Oculusa z twórcą aplikacji Virtual Desktop. Jednak kiedy mamy do czynienia ze środowiskiem zamkniętym, sprawy maja się zgoła inaczej Tak jest w przypadku platformy Viveport. Za jedyne $12.99 dolarów miesięcznie użytkownicy maja dostęp do ponad 2000 gier i aplikacji. Z tego, ponad 800 będzie dostępnych w ramach streamowania na urządzenie Vive Focus Plus. Wszystko będzie odbywać się albo po WiFi albo po sieci 5G, która pomału zaczyna wkraczać na rynek.
5G Cloud VR has been a hot topic in the press recently, and in one to two years, after the 5G network is more robust, it will provide a new way for users to experience high-quality VR without the need for a high-end PC. Until then, the new VIVEPORT Streaming capability being announced today will enable VR users to enjoy countless premium PC VR experiences on their standalone VR devices without the need for a wire. Alvin Wang Graylin, Dyrektor HTC, Chiny
Z powyższej wypowiedzi wywnioskować można, że w przeciągu najbliższych 2 lat będziemy chyba świadkami rewolucji. Już od dłuższego czasu wszyscy wielcy gracze rynku VR spoglądają z niecierpliwością na 5G. To otworzy kompletnie nowe możliwości udostępniania treści bezprzewodowo bez konieczności angażowania do tego dodatkowego sprzętu. Jednak za nim to nadejdzie muszą opierać swoje produkty na Istniejących zasobach. W przypadku VIVEPORT najlepszym rozwiązaniem będzie sieć WiFi.
Wedle zapowiedzi, usługa streamowania ma być dostępna w czwartym kwartale tego roku. Na początku będzie ona obsługiwać gogle Vive Focus Plus, jednak z zapowiedzi wynika, że w planach jest także uruchomienie streamowania dla wszystkich urządzeń platformy Vive Wave. Mogą się z tego ucieszyć chociażby użytkownicy gogli Pico G2 oraz przyszli użytkownicy gogli Vive Cosmos.