Rikard Steiber z HTC ogłosił właśnie, że firma zamierza wprowadzić pełne wsparcie headsetów VR z logiem Windows Mixed Reality, na swojej cyfrowej platformie dystrybucji gier i programów, Viveport.

Oryginalnie platforma rozpoczęła swoja działalność wspierając jedynie produkty swojego producenta. Mowa tutaj o modelach HTC Vive i Vive Pro. We wrześniu 2018 roku drzwi zostały otworzone wszystkim posiadaczom gogli Oculus Rift.

Nie jest jednak tak do końca kolorowo jak by się wydawało. W sklepie Steam można zobaczyć wiele produkcji, które natywnie obsługują gogle Windows Mixed Reality. Te, które nie maja natywnego wsparcia mogą korzystać z oficjalnej wtyczki Windows Mixed Reality for SteamVR. W ten sposób gracze korzystający z gogli innych niż firmy HTC mogą także grać w ich oryginalne tytuły.

viveport_infinity

Dlatego też informacja, która się ukazała nie do końca jest spójna. Z jednej strony HTC ogłasza, że otwiera bramy platformy Viveport dla wszystkich użytkowników gogli WMR, jednak nie sprecyzował w jaki sposób chce to umożliwić. Najlepszym rozwiązaniem byłoby udostępnienie odpowiedniego narzędzia deweloperom. Z tego jednak wynikałoby, że obecne gry dostępne na platformie Viveport musiałyby zostać zaopatrzone (czyli na dobrą sprawę musiały by powstać nowe wersje), w odpowiednie SDK.

Nie jest także znana dokładna data. Rikard Steiber użył jedynie określenia, że będzie to na pewno w tym roku. HTC najwyraźniej ma chrapkę zabrać dla siebie lwią część rynku gier VR. Jeśli powyższe dojdzie do skutku, Viveport może stać się sercem świata gier VR.

wsparcie_patronite