OptiTrack to firma znana ze swoich rozwiązań dedykowanych dla aren VR. Specjalizują się w technologii śledzenia ruchu urządzeń wirtualnej rzeczywistości w dużych przestrzeniach jakimi są sale rozgrywek przestrzennych VR. Na GDC 2019 pokazali ich nowość.

Na stoisku OptiTrack goście będą mieli okazję zobaczyć na żywo i przetestować ich nową technologię nazwaną “Signature Pulse Active”, opartą o śledzenie 6DoF. W demie wykorzystano klocki do popularnej gry Jenga. Można zauważyć, że każdy z klocków posiada na sobie wizualny piktogram. Napewno to właśnie one stanowią podstawę systemu śledzenia (sygnatury).

optitrack_jenga

We wanted to highlight some of the things that make OptiTrack technology so popular with the world’s location-based VR professionals, so we developed a live show that demonstrates that our systems track everything, which allows LBVR experience designers to fully express their creativity, without worrying about technical limits

 

CSO firmy, Brian Nilles, wypowiadając powyższe słowa nie rzucał słów na wiatr. Nowy system śledzenia faktycznie potrafi śledzić nawet kilkadziesiąt obiektów jednocześnie. Na ich stoisku można przetestować demo nazwane “Track Everthing”. Zawiera 130 różnych obiektów, śledzonych jednocześnie.

So we built an LBVR set that will track everything within it, including two sets of Jenga blocks, which people can play live – and in VR, and we embedded our Active tracking tech in everything else in the experience in order to open people’s imaginations to the possibilities.

GDC2019_Optitrack_2
źródło: vrfocus

Poniżej krótka specyfikacja:

  • błąd pozycji: < 0.2mm
  • błąd rotacji: < 0.02 stopnia
  • obszar śledzenia: > 930 m kw.
  • ilość śledzonych obiektów jednocześnie: 250 przy pomocy jednego komputera
  • “Signature Pulse Active”: każdy indywidualny obiekt LED śledzony jest osobno
  • pozwala na śledzenie do 100 identycznych obiektów
  • brak efektu drift-tracking: obiekt śledzony jest w czasie rzeczywistym, bez algorytmów predykcji i estymacji

Nie wdając się w szczegóły, powyższa specyfikacja robi olbrzymie wrażenie. Zwłaszcza obszar na jakim może działać oraz precyzja. Świetną informacją jest także brak efektu driftu. Ciekawi nas jak w praktyce będzie się sprawdzał system dla obiektów poruszających się z dosyć dużą prędkością.

Poza nowym system śledzenia, firma zaprezentowała nakładkę na gogle HTC Vive Pro, montowaną na przedniej części obudowy. Do tej pory dostępna była jedynie wersja dla gogli Oculus. Pozwala ona na pasywne śledzenie obiektów wykorzystujących technologie OptiTrack. Nie zabrakło również gadżetów tj. rękawica haptyczna Manus VR/OptiTrack oraz Striker VR, rodzaj “broni” do wszelkiego rodzaju strzelanek.

manus-vr-glove-640x375