Fińskie Varjo ma już spore doświadczenie we współpracy z firmami branży automotive. Nabierali doświadczenia we współpracy ze szwedzkim Volvo oraz koreańską KIA. Nic dziwnego, że do tego projektu także zostali wytypowani i wierzę, że będzie on sukcesem.
National Highways to brytyjska agencja rządowa, która planuje, projektuje, buduje, obsługuje i utrzymuje angielskie autostrady i główne drogi. Jest to o tyle ważne, że cała ta infrastruktura stanowi strategiczną sieć drogową. Jej pracownicy patrolują ponad 5600 kilometrów dróg, więc funkcjonariusze spędzają wiele godzin za kierownicą. Muszą być w stanie szybko reagować na wszelkiego rodzaju wymagające sytuacje. Najczęstszym problemem są poważne wypadki. I w tym ma pomóc fińskie Varjo.
Dlatego też wymagania przed jakimi są stawiani funkcjonariusze znacznie wykraczają poza wymagania większości kierowców. Mowa tutaj o bezpiecznej jeździe po utwardzonym poboczu autostrady, po poruszaniu się w korkach ulicznych, a nawet wykonywaniu ruchomych blokad drogowych. Mówiąc wprost, praca ta wymaga znacznego poziomu indywidualnych umiejętności. A to stanowi poważne wyzwanie dla skutecznego szkolenia specjalistów.
Londyńska firma VR MXT współpracująca z brytyjską firmą National Highways (wcześniej Highways Agency) ogłosiła współpracę z Varjo. Celem jest zapewnienie rozwiązania szkoleniowego opartego o technologię mieszanej rzeczywistości. W tym celu Varjo zdecydowało się na użycie ich najmocniejszego headsetu MR, Varjo XR-3.
The key for effective training is ensuring that the experience is as realistic as possible. The simulation needs to replicate the pressures of the job and make the user believe that there’s a sense of jeopardy.
Josh Thompson, PM MXT
Varjo XR-3 to dużo więcej niż VR
Czemu nie zdecydowano się na pełny VR? Ponieważ doświadczanie immersji w realnym otoczeniu z wirtualną warstwą daje o wiele lepsze doznania. Po przypięciu pasów do symulatora stażyści znajdują się bezpośrednio za kierownicą pojazdu funkcjonariusza ruchu drogowego National Highways (TOV). Tym samym mają dostęp do wszystkich elementów sterujących, przełączników i przycisków, które można znaleźć w rzeczywistości. W chwili obecnej są one wirtualne, lecz trwają pracę nad w pełni realnym kokpitem. Varjo realizowało podobne projekty chociażby dla lotnictwa armii amerykańskiej.
What XR allows you to do is split the difference and take the best of both approaches. It puts the user in the car and allows them to interact with it as they would normally, but it also allows the trainer to control a simulated scenario, whilst keeping that vital sense of presence that is key to effective experiential training.
Josh Thompson, PM MXT
Symulator wykorzystuje zestaw XR-3, dla zapewnienia jak największych wrażeń oraz oddania jak najwięcej szczegółów. Ponadto MXT współpracuje z firmą Motion Systems, dostawcą i producentem wysokowydajnej technologii ruchu. Mają oni zadanie stworzenia ruchomej platformy, która w pełni odwzorowuje warunki w samochodzie jak i te panujące na drogach.
Celem MXT jest stworzenie najbardziej uniwersalnego narzędzia na potrzeby tworzenia scenariuszy zdarzeń jakie mogą mieć miejsce na drogach. W chwili obecnej narzędzie pozwala na dokładne odtworzenie odcinków dróg w Wielkiej Brytanii. Tym samym osoby szkolone mogą zapoznać się także z charakterystyką drogi co często pomaga przy realizacji zadania, np.: znalezienie najbliższej bramy awaryjnej czy utworzenie objazdu drogowego.
These events are not always your average Tuesday for a Traffic Officer but neither are they completely out the realms of possibility either, and I think the power of this tool is being able to strike the balance between the everyday experience of the user while providing enough immersion to demonstrate the importance of a job done well.
Josh Thompson, PM MXT
Czekamy na pierwsze testy oraz wrażenia.