W dzisiejszym świecie pogoni za dobrobytem napędzanym przez konsumpcjonizm oraz coraz większym naciskiem ludzi na samorozwój, społeczeństwo zaczyna mieć problem z relacjami z innymi ludźmi. Psycholodzy łapią się za głowy, alarmują ale z drugiej strony sytuacja ta powoduje, że drzwi od gabinetów się nie zamykają więc nie maja co narzekać. Powodów takiej sytuacji jest całe mnóstwo, tak samo jak i rozwiązań. Jednym z nich jest Talespin.

Nie ważne czy starasz się o nową posadę czy próbujesz stworzyć prawdziwy dream team, ze swojego zespołu. Do tego potrzeba osobowości oraz umiejętności interpersonalnych. Według badania przeprowadzonego przez portal LinkedIn, większość dzisiejszych pracodawców oczekuje od pracownika posiadania miękkich umiejętności osobowościowych. Co ciekawe do tej pory były one uznawane za absolutny “must have” dla stanowisk kierowniczych. Dzisiaj takie umiejętności wymagane są nawet od utalentowanych deweloperów i osób technicznych. Posiadanie ich staje się kluczowym elementem, które decyduje o potencjalnym kandydacie ubiegającym się o stanowisko.

Wiele z takich umiejętności można wytrenować poprzez szeregi szkoleń i spotkań. Jednak nie każda firma posiada zasoby czasowe czy finansowe na realizację takich szkoleń. W takim przypadku z pomocą przychodzi technologia. Talespin to platforma, która pomoże w wielu aspektach relacji interpersonalnych. Podstawowym fundamentem platformy to AI, która jest w stanie wykreować wiele scenariuszy symulujących rzeczywistość.

 

Tego typu szkolenia przeprowadzane są zazwyczaj przy użyciu materiałów video lub serii spotkań z osobą szkolącą. Jednak to co oferuje Talespin to bezpośrednie obcowanie z daną sytuacją i zachowaniem. Dostajemy momentalny feedback, czy reakcja na daną sytuacje jest poprawna, czy jednak nie. Algorytmy AI potrafią rozróżnić wiele naszych reakcji i reagować na nie poprzez mimikę naszego wirtualnego rozmówcy. Czujemy się tak, jakbyśmy faktycznie brali udział w rozmowie.

Zwolnić Barrego

Na demie, które prezentuje wideo mamy do czynienia z postacią o imieniu Barry. W tej symulacji naszym zadaniem jest zwolnienie go z pracy. Brutalne, ale prawdziwe. Jak wynika z badań, jest to jedno z najtrudniejszych zadań interpersonalnych i niestety wielu z nas nie radzi sobie z tym zbyt dobrze. Niby wydaje się ono trywialnie, proste jednak większość z nas odczuwa strach, stres i olbrzymi dyskomfort (chyba, że jest się urodzonym Hegemonem).

When a user interacts with Barry in the simulation, they navigate hundreds of possible conversation paths to effectively (or ineffectively) terminate Barry, face common wrongful termination pitfalls, and experience Barry’s realistic speech, body language, and human-like mannerisms

Lista potencjalnych scenariuszy jest dosyć spora i jest z czego wybierać. Mamy tutaj między innymi:

  • rozmowy kwalifikacyjne
  • treningi czułości i empatii
  • negocjacje biznesowe
  • wsparcie techniczne
  • obsługa klienta
  • wystąpienia publiczne

Jeśli Wasza firma lub Wy sami potrzebujecie takiej pomocy, możecie się skontaktować z producentem na stronie Virtual Human.