Jeśli już teraz mielibyśmy pokusić się o podsumowanie roku 2020 to użyłbym 3 słów: Oculus, AR i XR2. Oculus z wiadomych przyczyn, AR ponieważ co chwila dowiadujemy się o kolejnych okularach AR, a XR2 bo Qualcomm robi najlepszą robotę dla rozwoju technologii XR.
Shadow Creator to producent sprzętu AR i VR z Szanghaju. Pisaliśmy w zeszłym roku o kilku ich produktach, które spokojnie mogły by stawać w szranki ze sprzętem z doliny krzemowej. Jednak czas pokazał, że aby wyjść z cienia trzeba pomocy z zewnątrz. I tym samym skorzystali z pomocy brytyjskiego startupu PhotonLens. Wszystko po to, aby pokazać światu lekkie okulary AR dla każdego.
Produkt nazwany ‘Honghu’ ma być typowym narzędziem dla rozrywki oraz do codziennego dbania o formę. Fitness będzie w tym przypadku trochę utrudniony, ponieważ okulary same w sobie nie posiadają jednostki obliczeniowej. Ta znajduje się w zewnętrznym urządzeniu do złudzenia przypominającym Nintendo Switch. Dlatego też same okulary ważą nie wiele powyżej 80 gram.
Co do samych parametrów wiemy nie wiele jak to zazwyczaj w tego typu urządzeniach na tym etapie. Firma chwali się na swoim blogu polem widzenia około 50 stopni. To całkiem niezły wynik patrząc na ich “otwartą” budowę. Ciekawie prezentowana jest rozdzielczość. Ta opisywana jest jako wartość ponad 2 mln pikseli na oko. Brzmi poważnie ale to nic innego jak 1.440 x 1.440 na oku.
SLAM, XR2 i 6DoF
Ale czytając dalej wygląda to coraz lepiej. Zaczynając od użytego procesora XR2, który podbija sprzęt XR. Okulary posiadają wbudowane trzy kamery, które na bieżąco lokalizują je w przestrzeni. Oczywiście wiąże się z tym pełen traking 6DoF.
With the powerful performance of the Qualcomm Snapdragon XR2 platform, our latest Honghu MR glasses have achieved a significant performance improvement, which can fully meet the diverse needs of consumers, operators, and industry customers
Victor Sun, CEO
Oferta wygląda na całkiem przyzwoitą, ale niestety nie znamy ceny. I szybko jej nie poznamy bo producent postanowił wspomóc się finansowaniem z kampanii na Kickstarterze. Ta ma wystartować na przełomie 2020 i 2021 roku.