Premiera Quest 2 za nami, a więc pozostało jeszcze czekać na wielkie wejście od HP. Reverb G2 to długo wyczekiwana aktualizacja najpopularniejszego headsetu spod znaku WMR. Jak się okazuje HP ma jeszcze asa w rękawie.

Już nie możemy się doczekać pierwszych wrażeń oraz pierwszych ocen headsetu Reverb G2. Aż trudno uwierzyć, że po premierze pierwszej wersji HP Windows Mixed Reality w 2016 roku nie podbiły one serc użytkowników. Dość słaby kontent (sklep Microsoft), kiepskie pole widzenia ( < 90 stopni), słaba rozdzielczość i dosyć toporne kontrolery. To wszystko składało się na obraz naprawdę przeciętnego sprzętu.

Sprawa zmieniła swój bieg, kiedy HP pokazało pierwszą wersję Reverb, headsetu z rozdzielczością 4K. Dalej można było odnieść wrażenie widzenia tunelowego (FOV około 114 stopni ale odległość optyki od oka i wyświetlacza dalej były problemem) jednak rozdzielczość rozpieszczała. W modelu Reverb G2 pokładane są olbrzymie nadzieje. I jak pokazują już wczesne pokazy oraz spekulacje, ma być bombowo. No to co powiecie na podrasowaną wersję Reverb G2 z dopiskiem Omnicept?

Reverb G2 Omnicept to tak naprawdę sprzęt, który chciałby mieć chyba każdy. Poza wszystkim tym co posiada wersja “cywilna”, Omnicept ma kilka asów. Pierwszym z nich to system śledzenia wzroku, dzięki któremu oprogramowanie śledzi, gdzie patrzy użytkownik. Funkcja przydatna zwłaszcza dla tzw. renderowania skupionego. Na pewno też znajdzie zastosowanie we wszelakiego rodzaju badaniach nad percepcją no i oczywiście wzbogaci awatary na serwisach społecznościowych.

A jeśli mówimy o awatarch to warto dodać, że Omnicept będzie posiadał także możliwość rozpoznawania mimiki twarzy. Znacie to skądś? No jasne, że tak. Całkiem niedawno Facebook Reality Labs pokazało, że także pracują nad takim systemem. Jak tego dokonało HP jeszcze nie wiemy.

HP Reverb G2 Omnicept
Shut up and take my money!

Ostatnią rzeczą jaka wyróżnia ten model od standardowego jest monitor rytmu serca. Jest to o tyle ciekawe, że pozwoli na śledzenie tego parametru w czasie rzeczywistym. Można w ten sposób określać, jak użytkownik reaguje na doświadczenie VR. Ciekawe też czy ta ścieżka będzie rozwijana o kolejne parametry.

We’ve designed a powerful, adaptive VR solution to dramatically accelerate the use cases for VR, its potential to transform society, and the way we interact with technology. The HP Omnicept Solution will open new possibilities for VR development and its impact on enterprise training, remote education, collaboration, research and development, and specialized wellbeing. This type of data-driven approach will be fundamental to creating user-centric experiences for better VR in the future.

Jim Nottingham, HP Inc.

Wszystko pięknie… ale. Zobaczymy je na rynku dopiero w połowie 2021 roku. Po drugie, rozwiązanie to dedykowane będzie przede wszystkim rozwiązaniom biznesowym. A po trzecie, cena nie została jeszcze podana. Tak więc na razie skupmy się na cywilnej wersji G2.

wsparcie_patronite