Architektura zaraz obok medycyny to branża, w której VR ma największe branie. Wizualizacja konstrukcji ułatwia pracę oraz wpływa na czas wykonywania projektów. Resolve usprawni ten proces jeszcze bardziej, zwłaszcza, że wspiera Oculus Quest.
Jeśli jesteście w temacie to pewnie znacie już produkt InsiteVR. Pozwala on na wspólną pracę kilku osób nad jednym projektem. Dedykowana jest przede wszystkim branży inżynieryjnej i architektonicznej. Dzięki wsparciu dla większości sprzętu VR na rynku staje się świetną platformą do wymiany informacji. Ale posiadacze Oculus Quest mogli jedynie obejść się smakiem. Podstawową barierą była ich wydajność, ale to już historia. Resolve rozwiązało ten problem.
Podstawowym problemem w tego typu projektach jest ich wielkość oraz stopień skomplikowania konstrukcji. Nie bez przyczyny do projektowania używa się mocnych i wydajnych maszyn. Tym samym gogle VR muszą poradzić sobie z taką geometrią. W przypadku gogli Oculus Quest sprawa się mocno komplikuje, bo komponenty w nich użyte nie należą do najwydajniejszych. Zwłaszcza jeśli mówimy o modelach posiadających miliony poligonów. Jak się jednak okazało Resolve znalazło na to sposób.
Według firmy InsiteVR, wszelkie wizualizacje AEC zostają ograniczone do modeli posiadających maksymalnie od 1 do 3 milionów wielokątów. To jest ilość optymalna, a po jej przekroczeniu wydajność spada do zauważalnego i niedopuszczalnego poziomu. Dzięki Resolve limit ten jest już rzekomo nieaktualny. Przynajmniej tak twierdzą autorzy projektu. Według nich, aplikacja pozwala wyświetlić na goglach Oculus Questowi model BIM do 500 milionów wielokątów. Jeśli chodzi o rozmiary plików, InsiteVR twierdzi, że przetestował np. plik Navisworks 1,6 GB czy plik Revit 10 GB. Jeśli przyjąć za pewnik podane informacje to liczby robią wrażenie.
Rendering w locie
Oczywiście Questy nie są w stanie obsłużyć tego typu plików “natywnie”. I twórcy Resolve dobrze o tym wiedzieli. Tym samym postawili oni na mechanizm streamowania materiału. Ale robią to w specyficzny i dosyć oszczędny sposób. Zamiast wysyłać cały plik projektu, który ważyłby kilka gigabajtów aplikacja udostępnia tylko ten obszar, który znajduje się w polu widzenia użytkownika w danym momencie.
Poza główną funkcją pozwalającą na podgląd dużych modeli AEC to współpraca z innymi użytkownikami jest olbrzymim plusem aplikacji. Współdzielenie środowiska to jest to czego oczekują w dniu dzisiejszym architekci i inżynierowie. Platformy umożliwiające wspólną wymianę zdań, nanoszenie poprawek, szkicowanie czy robienie notatek zmieniają kompletnie sposób współpracy. Resolve umożliwia praktycznie to wszystko ‘out-of-the-box’.
Narzędzie Resolve dostępne jest na razie jako ‘Early Access’ i aby mieć możliwość testowania trzeba się zarejestrować tutaj.