Pierwsze informacje o niezadowoleniu właściciela marki (ByteDance) ze sprzedaży Pico brano z przymrużeniem oka. Wiele źródeł twierdziło, że to jedynie plotka, a sama firma starała się nie podgrzewać atmosfery. Ale jak to zazwyczaj bywa, w każdej plotce jest ziarno prawdy. To ziarno jest sporej wielkości.
Serwis Tencent Technology donosi, że Pico oficjalnie rozpoczęło szeroko zakrojone procesy restrukturyzacji. W wolnym tego słowa tłumaczeniu, zaczynają się redukcje stanowisk. Rozpoczęły się między innymi rozmowy na temat odszkodowań. Mówi się, że obecna fala zwolnień dotknie setki osób. Co ciekawe informacja ta miała zostać ujawniona na konferencji AWE w Wiedniu 24-25 października. Jednakże, pomimo wielokrotnych próśb ze strony mediów, do chwili obecnej oficjalnej informacji nie udzielono. Pomimo tego obecne ruchy wewnątrz firmy jednoznacznie wskazują na to, że zaczynają się cięcia.
Skąd w ogóle takie decyzje? Po raz kolejny oprzeć je trzeba na doniesieniach, ale nieoficjalnych. Bytedance rozważa (ponownie) strategiczne zmiany w pozycjonowaniu swojego biznesu w branży VR. Ponadto wielu kluczowych liderów biznesowych Pico opuściło firmę i przeniosło się na inne stanowiska. Z raportu jaki ujawnił serwis Chinaemail wynika, że dwie trzecie pracowników działu marketingu już nie pracuje. W szczytowym okresie Pico zatrudniało ponad 2000 osób, a od tego czasu liczba pracowników została zmniejszona o około 50 procent.
Kolejna bańka pęknie?
Ciemne chmury zebrały się nad branżą, zwłaszcza związaną ze szkoleniami oraz przemysłem. Sprzęt od Pico był mocno ceniony ze względu na stosunek ceny do jakości. Pico, zwłaszcza czwarta generacja, było pierwszym sprzętem, który na poważnie rzucił rękawicę Mecie. Okazało się, że stają się poważnym konkurentem, jednakże przed ostatecznym ciosem Meta się ustrzegła. Sprzęt od Pico do dnia dzisiejszego nie jest dostępny na rynku amerykańskim.
Pico thinks it can create a market by spending a lot of money. But if you look at the current development of the VR industry, the adoption rate of VR products among home users is still small. Most consumers don’t even know what experience VR can bring.
Komentarz osoby związanej z Pico
Niezaprzeczanie technologia VR nie jest “must have” przeciętnego Kowalskiego. Jednakże trudno oprzeć się wrażeniu, że Meta skutecznie o to zabiega. Z jakim efektem? Reality Labs kolejny kwartał z rzędu ora po dnie, ale Mark dalej usilnie nie zmienia kierunku. Pico wiedziało, że nie ma szans na rynku konsumenckim więc świetnie wpasowało się jako narzędzie biznesowe. W tym przypadku weszło w ogródek HTC ale wyglądało na to, że zagości tam na dłużej. Obawiam się, że saga ta skończy się szybciej niż sławny upadek Magic Leap. Obym się mylił.