Trochę czasu już minęło od zmiany warty na stanowisku CEO jednego z najbardziej rozpoznawalnych startupów technologii XR. Niestety określenie “najbardziej rozpoznawalny” nie płynie bynajmniej ze sprzedaży, a raczej z problemów. Ale od kiedy za sterem stanęła ex pracownica takich firm jak Microsoft czy Qualcomm zaczyna to wszystko nabierać kształtu.
2020 rok nie był udany dla ML. Firma wyceniana na ponad 2 mld dolarów zjeżdżała po równi pochyłej ku przepaści. A na jej dnie było wycofanie się inwestorów, zamknięcie oddziałów i zwolnienie ponad 50% załogi. Na domiar złego założyciel “magicznego skoku” został wyproszony ze swojego fotela. Oficjalna wersja brzmi nieco inaczej, ale nie trzeba by geniuszem, żeby zrozumieć co było przyczyną takiego ruchu.
Coś jednak drgnęło w drugiej połowie 2020 roku, kiedy firma została dofinansowana kwotą $350 mln dolarów. Krążyły spekulacje, że stoi za tym gigant z branży medycznej jednak do tej pory nie ma na to potwierdzenia. Ale potwierdzeniem może być fakt, że nowy powiew świeżości wystąpił po zmianie warty na stanowisku CEO. Peggy Johnson, weteranka technologiczna jak można o niej powiedzieć wzięła na swoje barki niełatwe zadanie jakim jest wyprowadzenie statku z mielizny.
Na łamach serwisu Protocol ukazał się wywiad, w którym potwierdza wcześniejsze doniesienia o zaawansowanych pracach nad następcą Magic Leap.
For frontline workers, the product has to be something comfortable that they can wear all day long. So we’ve made the product half the size, about 20% lighter. But most importantly, we’ve doubled the field of view. That’s a hard thing to do. The optics around that are complex, but we have a very talented engineering team.
Peggy Johnson, CEO Magic Leap
Firma dalej podtrzymuje zmianę jakiej dokonała w zeszłym roku, jeśli chodzi o rynek sprzedaży. Marzeniem Ronego Abovitza było dostarczenie produktu na rynek detaliczny, ale to zadanie okazało się niewykonalne. Ciężko znaleźć jednoznaczną przyczynę. Z pewnością cena w tym nie pomogła. Magic Leap 2 dedykowany jest dla rozwiązań enterprise i ma pojawić się w czwartym kwartale tego roku. Globalna sprzedaż planowana jest na Q1 2022.
Microsoft zakopany w kontrakcie na 22 mld dolarów
Konkurencja na rynku urządzeń Mixed Reality, można powiedzieć śmiało nie istnieje. Monopol na tą technologię ma już od dawna Microsoft i niewiele wskazuje na to, aby cokolwiek miało się w tej materii zmienić w najbliższym czasie. Ale… Niedawno ogłoszony mega-kontrakt na kwotę 22 mld dolarów na dostarczenie urządzeń dla US Army może być furtką dla innych producentów. Kontrakt ma być zrealizowany w przeciągu 10 lat. Jednak ilość urządzeń jaka powinna zostać wyprodukowana jest potężna. To może być szansa dla innych, aby ukradkiem wejść na rynek.
Odnoszę wrażenie, że stanowisko CEO objęła odpowiednia osoba. Peggy Johnson wydaje się być zdeterminowana w odbudowaniu zaufania do Magic Leap. Wszystko w rękach inżynierów i tego co nam zaoferuje nowy sprzęt. Kolejna klęska to może już być jedynie gwóźdź do trumny