Świat symulacji, ćwiczeń i wszelkich treningów przechodzi renesans dzięki technologii XR. Jest ona bezpieczna, szybka oraz mówiąc kolokwialnie, iteracyjnie nieskończona. Każde doświadczenie może być powtarzane bez końca. Właściwości te są przydatne zwłaszcza w branży medycznej, gdzie najmniejszy błąd grozi kalectwem lub śmiercią. Z tego też powodu to właśnie tutaj jest bardzo doceniana.

Tym razem jednak nie będziemy mówić o technologii VR, która bryluje we wszelkich platformach treningowych. GigXR to dostawca usług oraz platform treningowo-szkoleniowych opartych o technologię Mixed Reality. I od razu nie ma co ukrywać, że korzystają ze sprzętu od Microsoft, Hololens 2. We współpracy z Uniwersytetem Cambridge oraz tamtejszym szpitalem uniwersyteckim stworzyli aplikację pozwalającą na zwiększanie kompetencji we wszelkich działaniach klinicznych.

Użycie technologii MR pozwala na zestawienie otaczającej nas rzeczywistości wraz z realistycznymi modelami trójwymiarowymi. W takim otoczeniu opieka nad wirtualnym pacjentem staje się na tyle realistyczna, że immersyjność doświadczenia stawia symulacje na najwyższym poziomie.

Dzięki takiemu rozwiązaniu studenci mogą ćwiczyć w jaki sposób reagować na sytuacje wymagające interwencji lekarza w czasie rzeczywistym. Za pośrednictwem platformy Immersive Learning Platform GigXR wdrażane są nowe symulacje holograficzne zapewniające również uczącym się dostęp do wszelkiego rodzaju scenariuszy. Dzięki technologii XR symulacje mogą być powtarzane do momentu uzyskania zadowalających efektów. A jest to o tyle istotne, że tworzone są one przez ekspertów w dziedzinie medycyny i edukacji zdrowotnej.

Simulating real-world, real-time medical care requires interactive, responsive patients, medical tools and evolving scenarios that conventional methods, such as manikins, task trainers and standardized patients, and even virtual and augmented realities, cannot accurately recreate. Mixed reality not only allows us to create patient holograms that will have realistic medical responses to interventions, it also merges the latest advancements in hardware devices, software, remote capabilities and expertise, to scale access to cutting-edge medical knowledge and training tools.

Arun Gupta, Postgraduate Education, partner Cambridge University Health
Kooperacja w medycynie jest najważniejsza

Platforma udostępnia także doświadczenia wieloosobowe. Istnieje możliwość współdzielenia środowiska wirtualnego. W takim przypadku studenci mogą wspólnie obserwować wirtualnego pacjenta oraz reagować na niepokojące symptomy. A jest ich niemało. Na chwilę obecną symulacje oferują wybór scenariuszy obejmujących patologie tj. wstrząs anafilaktyczny, ostra astma, ostra zatorowość płucna i poza szpitalne zapalenie płuc.

Conventional simulations are heavily resource-dependent, which makes it difficult to create a global standard of medical training. By partnering with GigXR, we’re empowering instructors and institutions to usher in a new era of simulation that facilitates the seamless exchange of global medical knowledge using future-proof technology that transforms those insights from theory to true-to-life practice.”

Arun Gupta, Postgraduate Education, partner Cambridge University Health

GigXR pokazało, że nie tylko VR nadaje się do symulacji oraz treningów. Oczywiście w pewnych aspektach 100% immersyjność środowiska VR jest przydatna (czasem może i konieczna). Wykreowanie kompletnie sztucznego otoczenia pozwala użytkownikom na pełnym skupieniu się tylko na treningu. Mixed Reality to zupełnie inna liga, bo daje poczucie obecności w realnym świecie wraz z elementami wirtualnymi. Tego typu doświadczenie może o wiele lepiej odzwierciedlać rzeczywistość, a tym samym trening staje się wydajniejszy i bliższy realizmowi.