Na bazie istniejących aplikacji na Steam czy Oculus Store można by otworzyć całkiem pokaźny fitness. Są gry dedykowane ćwiczeniom ale także te, które poprzez swoją mechanikę zmuszają nas do wysiłku. Holendrzy postanowili połączyć VR, E-sport, ruch i publikę.

Active Esports Arena mieszcząca się w Eindhoven wystartowała w zeszłym tygodniu. Jest to atrakcja dedykowana nie tylko samym graczom ale także widzom. Wirtualna rzeczywistość wchodzi pomału na pokoje platform e-sport.

Pillow’s Willow VR Studios we współpracy z PSV i Sportscloud zaprojektował świat nazwany Exodus Burn. To właśnie w nim gracze biorą udział we wszelkiego rodzaju aktywnościach. Rozgrywki są czasami kombinacją zwinności i łamigłówki co czyni je atrakcyjnymi dla widzów oglądających zmagania “z zewnątrz”.

Jak łatwo zauważyć gracze nie są wyposażeni w żadne kontrolery. To jest celowe zagranie ze strony twórców. Tutaj sam gracz staje się swoistym kontrolerem. Za pomocą ruchów ciała i kończyn musi zmagać się z wyzwaniami i ma na to określony czas. Do tego dorzucić trzeba tryb kooperacji występujący w dwóch formach. Raz możemy zmagać się z naszym przeciwnikiem, a za drugim razem wspólnie osiągać zamierzony cel.

Active gaming with your body as the controller, where you sometimes work together and then to end up competing against each other to keep the highest score (…) That’s how you best describe Exodus Burned, the official first active esport. At the moment, we are talking with several European top football clubs to open similar arenas. In addition, there is a desire to organize an Exodus Burned League and tournaments among these clubs.

Peter Kortenhoeven, twórca Exodus Burner
Gratka dla widzów

Pomimo dużego zaangażowania twórców w samą aplikację największy nacisk położono na widza. Arena ta w założeniu ma stać się platformą na której odbywać się będą masowe imprezy, turnieje i zawody. A wszystko przy wsparciu jak największej ilości widzów. Dlatego też dużo uwagi poświęcono na technologie strumieniowania na żywo oraz jak najszersze możliwości interakcji.

This new generation is difficult to reach via traditional channels (…) They are interested in games and esports, and that’s where we find them. Gaming does not necessarily mean you have to “sit in front of a screen”, as shown by Exodus Burned. As a player, you don’t even notice the full-body workout, because you are completely absorbed in the virtual world. 

Frans Janssen, PSV

Jak twierdzą twórcy cały system może być “postawiony” w zaledwie kilkanaście minut. Sama “kalibracja” graczy zajmuje dosłownie 1,5 minuty. W porównaniu z innymi znanymi nam arenami LBA (location-based arena) jest to czas nieporównywalny. Co do samego sprzętu używanego przez graczy, na zdjęciach możemy zauważyć gogle Vive Focus oraz Oculus Quest. Nie jest to zaskakujące, wszak przy tego typu grach ruchowych jakikolwiek wiszący kabel mógłby stanowić problem.

Więcej na temat samej areny e-sport znajdziecie na stronie producentów. Jeśli zainteresowała Was taka rozgrywka, niestety na razie musicie wybrać się osobiście do Eindhoven. Ale zastosowanie gogli standalone daje szanse na uruchomienie tejże usługi online.