Seria NASCAR może nie jest zbyt popularna w naszym kraju, ale kto by nie chciał stanąć w Pit Lane i zobaczyć te maszyny z bliska. Dzięku AR, Coca-Cola w partnerstwie z właścicielami serii NASCAR, da nam taka możliwość.

O wykorzystaniu tzw. portali AR pisaliśmy już wiele razy. Możemy je wykorzystywać praktycznie w każdej dziedzinie i branży. Pozwalają w dowolnym miejscu, przenieść się w świat wirtualny poprzez przejście posadowione dzięki technologii AR. Dzięki współpracy Coca-Cola z serią NASCAR, będziemy mięli możliwość obejrzenia wielu historycznych momentów z bliska.

Z aplikacji będziemy mogli korzystać przez całe 10 tygodni serii NASCAR Playoffs (Monster Energy NASCAR Cup Series Playoff). Aplikacja pozwoli na postawienie w dowolnym miejscu olbrzymiej puszki Coca-Coli, która jest także portalem. Użytkownik będzie mógł przez niego przejść i przenieść się w świat NASCAR. Materiały wideo 360 zawierać będą historyczne momenty serii, celebracje zwycięstw na linii mety, czy słynne “palenie gumy” przez zwycięzców.

Aby zachęcać do ciągłego używania aplikacji, twórcy zapewniają, że przez 10 tygodni materiał będzie uzupełniany. Po każdym weekendzie wyścigowym zamieszczane będą nowe materiały. Akcja trwać będzie aż do samego wielkiego finału wyścigów o mistrzostwo (2018 Monster Energy NASCAR Cup Series Championship). Odbędą się one na torze Homestead-Miami w listopadzie.

Popularność maleje

NASCAR od pewnego czasu staje się coraz mniej popularny, zwłaszcza wśród młodych widzów. Jest to nie lada problem dla właścicieli serii, bo wiąże się to z mniejszymi wpływami z tytułu chociażby reklam (podobna sytuacja jest w F1). Poprzez wykorzystywanie nowych technologii, starają się, aby widz był nie tylko uczestnikiem wyścigu jako obserwator na trybunie, ale dążą do większej interakcji pomiędzy tym co dzieje się na torze, a fanami.

NASCAR is always looking for unique ways to engage fans and bring them closer to the sport, especially during the most exciting time in our season. (Tim Clark, NASCAR Digital Media VP)

Nie pierwszy raz sport wykorzystuje najnowsze technologie XR. Pisaliśmy o wykorzystaniu technologii AR do prezentacji wyścigów kolarskich. Seria NCAA (College Basketball) i ich March Madness VR, pozwala na śledzenie meczy poprzez Gear VR i Oculusa. NBA we współpracy z TNT, dla zwiększenia atrakcyjności meczy, stworzyło aplikację pozwalającą na śledzenie najważniejszych informacji i momentów, poprzez VR.

Zasada marketingu mówi:
“Lepiej być pierwszym niż lepszym”A więc skontaktuj się z nami
My też to tworzymy