VR Awards to impreza organizowana już od 2017 roku. Jest to jedno z ważniejszych wydarzeń w kalendarzu imprez związanych z technologią wirtualnej rzeczywistości. W tym roku stawka jest naprawdę wyrównana.
AIXR to organizacja non-profit zrzeszająca największych graczy branży XR. Zajmują się wszystkim, od wspierania drobnych startupów, po współpracę z gigantami. Od 2017 roku są także organizatorami największej imprezy w branży XR, na której prezentowane są najlepsze firmy i ich produkty. W tym roku impreza odbędzie się 11 listopada w prestiżowym 8 Northumberland Avenue w Londynie. Zaproszonych jest ponad 300 gości z całego świata, którzy będą mieli okazję na żywo obejrzeć rozdanie nagród.
Nagrody przyznawane są przez jury składające się z 80 członków. Nie mają oni prostego zadania, bo w każdej z 12 kategorii mamy do czynienia z absolutnymi perełkami tego roku. Przed nimi bardzo ciężkie zadanie.
Jeśli chcecie osobiście wybrać się na wydarzenie AIXR VR Awards 2019, bilety są dostępne pod adresem https://vrawards.aixr.org/tickets.
A tak wyglądają kategorie wraz z nominacjami:
VR Hardware of the Year
- Oculus – Quest
- VRgineers – XTAL 5K HMD
- Oculus – Rift S
- HTC – Vive Pro Eye
- VR Electronics – Teslasuit
- HP – Reverb VR Headset
VR Game of the Year
- SIEE & ASOBI Team – ASTRO BOT Rescue Mission
- Ninja Theory – Hellblade: Senua’s Sacrifice VR Edition
- Coatsink – Shadow Point
- Sony London Studio – Blood & Truth
- Owlchemy Labs – Vacation Simulator
- Outerloop Games – Falcon Age
- Secret Location – Transpose
- First Contact Entertainment – Firewall Zero Hour
- Survios – CREED: Rise to Glory™
- Archiact – FREEDIVER: Triton Down
- Resolution Games – Angry Birds VR: Isle of Pigs
- Innerspace VR & ARTE France – A Fisherman’s Tale
- SignSine – PROZE: Enlightenment
VR Experience of the Year
- ILMxLAB & Oculus Studios – Vader Immortal: A Star Wars VR Series – Episode I
- NBC Universal & Digital Domain – Eleven Eleven
- StartVR – Awake
- REWIND & SkyVR – Curfew: Join The Race
- Lucas Rizzotto – Where Thoughts Go
- Cinétévé Experience & Backlight Studio – The Scream VR
VR Film of the Year
- Fable Studio, Third Rail Projects & Oculus Story Studio – Wolves in the Walls: It’s All Over
- Grammatik Agency – the bOnd
- Baobab Studios – Crow: The Legend
- Walt Disney Animation Studios – Cycles
- Secret Location – The Great C
- Breaking Fourth Limited – Lucid
- Felix & Paul Studios – Traveling While Black
- Simpals Studio – Aripi
- Parable, Channel 4 & 59 Productions – Grenfell: Our Home
VR Marketing of the Year
- Backlight, Orangina Suntory & Marcel – Oasis Pocket Adventure: The Infrunite Slide
- UDG Ludwigsburg, Nerdindustries & Porsche – Porsche “Hall of Legends” VR Experience
- Qualcomm Technologies – Qualcomm Snapdragon Tech Summit 2018 Invitations
- NUMENA & BMW – S 1000 RR VR
- Proektmarketing +1 & Ledvizor – Ledvizor VR-presentation space
- LR Studio & Cartier – VR experience for Santos de Cartier launch
- Ready At Dawn – Lone Echo II: Trailer Experience
- Happy Finish, H+K Strategies & Ford – Ford ‘WheelSwap’ VR
Rising VR Company of the Year
Innovative VR Company of the Year
- Make Real
- Fundamental Surgery
- Amaze VR
- BackLight
- Spinview UK
- Emblematic group
- Ballast Technologies
- Avantis Systems
VR Education and Training of the Year
- Filament Games – Breaking Boundaries in Science
- Vodafone & Make Real – Working at Height
- Isbank – IsReality (Isbank)
- Orka Informatics – Virtual Training Ship Simulation (VTS)
- Nanopixel & Eandis – Training: Replace low voltage fuses without life-threatening risks
- Somewhere Else – BODYSWAPS®
- Avantis Systems – ClassVR
- Immerse & DHL – DHL: Gamification of the Cargo Loading VR Training Process
- Engine House VFX – Exoplanet Explorers 2
- MOYOSA Media – Mighty Masters
VR Healthcare of the Year
- Immerse – GE Healthcare: Increasing training opportunities for radiographers through VR
- Oxford Medical Simulation – Oxford Medical Simulation
- Fundamental Surgery – Fundamental Surgery (FS)
- Precision OS Technology – Augmented Baseplate Shoulder Simulation & Patient Specific Planning
- Oxford VR – Fear of Heights (clinical acrophobia)
- Virtualware & King’s College London – VR for Psychosis Research and Treatment
Out-of-home VR Entertainment of the Year
- ILMxLAB & The VOID – Ralph Breaks VR
- Ballast Technologies & Wiegand.Maelzer – VRSlide
- DIVR – Golem VR
- MWMi – Chained: A Victorian Nightmare
- Dreamscape Immersive – Curse of the Lost Pearl: A Magic Projector Experience
- Holocafe – FaBIOS Fantastic Fun Factory
- Zero Latency – Sol Raiders
- Vertigo Games & Jaywalkers Interactive – Arizona Sunshine LBVR
- Ymagis & Backlight Studio – TOYLAND : CRAZY MONKEY
- Ubisoft Blue Byte – Beyond Medusa’s Gate
- EXIT Adventures – HUXLEY 2 – THE ADVENTURE BEGINS
- Flight School Studio & MWM immersive – War Remains
VR Social Impact Award
- BBDO DUBLIN – RSA CONSEQUENCES
- Vulcan Productions – X-Ray Fashion
- Force Field Entertainment – Anne Frank House VR
- Galactig – Dementia Yn Fy Nwylo I / First Hand
- VILD Studio – CHILDREN DO NOT PLAY WAR
- Springbok Entertainment – The 100% – Maggie’s Story
- Vulcan Productions – Ghost Fleet VR
- East City Films – Common Ground
- Artie – Mercy
- Visualise, Don’t Panic & ICRC – The Right Choice – ICRC
VR Enterprise Solution of the Year
- Make Real & Lloyds Banking Group – Lloyds Resilience & Vitality
- Blueprint Reality – MixCast VR Marketing System
- Autodesk – Autodesk VRED – VR Collaboration
- Goodpatch – Athena
- Virtualware – VIROO: Virtualware Immersive Room
- Elara Systems – VR Command Center