Rift S od samej premiery nie ma łatwego życia. Jest delikatnym rozczarowaniem jeśli chodzi o swoje możliwości. Na domiar złego pojawiają się w sieci informacje, że część użytkowników ma z nimi problemy, i to poważne.
Od premiery minęło już trochę czasu. Wydawać by się mogło, że cały zgiełk zawodu już ucichł. Na pewno pomogła w tym premiera Oculus Quest, która wydaje się być hitem tego roku. Jednak coraz częściej dochodzą do nas informacje o problemach z jakimi borykają się użytkownicy. Gogle Rift S wymagają podłączenia do komputera za pomocą gniazda USB 3.0. I najprawdopodobniej tu tkwi problem. Zmiana systemu śledzenia na Inside-out spowodowała, że możliwości transmisji danych znajdują się na samej krawędzi wydajności portu USB. Z informacji prasowych wiemy, że cześć operacji związanych ze śledzeniem odbywa się po stronie samych gogli, jednak sporą pracę wykonuje także komputer. Nie możemy winić za to słabej wydajności standardu USB 3.0. Coś poszło nie tak w samym sprzęcie Rift S.
Problemy z jakimi borykają się użytkownicy są przeróżne. Część z nich doświadcza problemy ze śledzeniem ruchów głowy oraz kontrolerów. Narzekają, że od czasu do czasu cały system śledzenia najzwyczajniej się zawiesza. Inni mówią o całkowitym wyłączaniu się obrazu w goglach. Przez moment nie ma nic poza czarnym ekranem. Nie wygląda to dobrze. Firma już zapowiedziała wydanie aktualizacji oprogramowania do wersji 1.38. Do tego Oculus na specjalnej stronie support’u opisuje problemy jakie mogą wyniknąć i jak sobie z nimi radzić. Jeśli także borykacie się z takimi problemami, prezentujemy kilak sposobów, które mogą pomóc.
Wyłączenie zarządzania zasilaniem gniazd USB
Porty USB posiadają specjalne zarządzanie zasilaniem. W momencie kiedy nie mamy podpiętego żadnego urządzenia do portu, system automatycznie odłącza zasilanie. Może się okazać, że po podłączenia gogli Rift S system nie włącza zasilania.
Wystarczy wejść w opcje zaawansowanych ustawień zasilania, znaleźć na liście porty USB i w opcjach odznaczyć opcję ‘Allow the computer to turn off this device to save power’.
Zmiana portu USB na inny
Większość komputerów posiada więcej niż jeden port USB. Opcją może być próba podpięcia gogli do innego gniazda, Może się to wydawać dziwne, ale jednemu z użytkowników udało się uruchomić gogle wpinając je na 30 sekund do gniazda USB 2.0, a potem przepięcie do gniazda USB 3.0.
Sprawdź kable
Zwrócono też uwagę, że problemem może być poluzowany kabel znajdujący się w goglach. Ciężko w to uwierzyć, że nowy headset może mieć problemy z luzowaniem przewodu zasilającego. Pamiętać jednak należy, że po jego wypięciu trzeba poczekać około 5 sekund przed ich ponownym podłączeniem.
Oprogramowanie Oculus
Ostatnią deską ratunku może być reinstalacja oprogramowania gogli. Należy wejść na stronę oculus.com/setup. Pobrać oprogramowanie Oculus Rift S. W momencie uruchomienia instalatora należy wybrać opcję ‘Repair’.
Jeśli żadna z powyższych metod nie poprawiła działania, można zgłaszać problem bezpośrednio do supportu Oculus.