Jakiekolwiek informacje dotyczące nowego headsetu od Valve były ściśle strzeżone. Praktycznie nie wiedzieliśmy o nich nic. Firma jednak ujawniła już z czym będziemy mieli do czynienia.
Początkowo headset od Valve miał być dostępny już w czerwcu, niestety na stronie z pre-orderem widnieje data 31 sierpnia. Aby nabyć pełen zestaw (full kit) trzeba się przygotować na wydatek rzędu $1,000 dolarów. W skład całego zestawu wchodzą gogle Index, dwa kontrolery Index Knuckles i dwie stacje SteamVR 2.0. Będzie także możliwość kupienia poszczególnych urządzeń osobno. Także jeśli jesteście już posiadaczami np. HTC Vive, nie macie konieczności kupowania stacji SteamVR.
Valve Index kompatybilne jest z dwoma rodzajami stacji SteamVR, 1.0 i 2.0. Jednak pamiętać przy tym należy, że obie stacje muszą być tego rodzaju. Nie uda się sparować stacji 1.0 z 2.0.
Firma podała jakie będą obowiązywać ceny na poszczególne komponenty dostępne w US, UE, Wielkiej Brytanii i …. w Polsce. Ceny podane są w dolarach, euro funtach i złotówkach. Wygląda na to, że Polska stanowi ważny punkt rozwoju technologii VR w Europie.
USD | EUR | GBP | PLN | |
Full VR Kit | 999 | 1,079 | 919 | 4,669 |
Gogle i Kontrolery (Kit) | 749 | 799 | 689 | 3,499 |
Gogle | 499 | 539 | 459 | 2,339 |
Kontrolery (para) | 279 | 299 | 259 | 1,309 |
Stacja bazowa (sztuka) | 149 | 159 | 139 | 699 |
Nakładka na twarz (2) | 40 | 43 | 37 | 189 |
Przewód VirtualLink Typ-C | 40 | 43 | 37 | 189 |
Ceny może nie zachwycają, jednak pamiętać należy, że głównym odbiorcą dla Valve jest klient, który już posiada duże doświadczenie w branży VR. Mówimy więc tutaj o pro-użytkownikach. Sytuacja analogiczna jaka miała miejsce w trakcie premiery HTC Vive Pro.
Sama specyfikacja prezentuje się następująco:
- Rozdzielczość: 1,440 x 1,600 na oko
- Wyświetlacz: podwójne LCD, full-RGB, 0,33ms z obniżonym efektem screen-door
- Odświeżanie: 120Hz ze wsteczną kompatybilnością dla 90Hz oraz 144Hz (eksperymentalnie)
- FOV: ~130 stopni, o 20 stopni więcej niż HTC Vive
- IPD: mechaniczne, manualne
- Audio: słuchawki wbudowane w systemie off-ear (nie dotykające uszu)
Z rzeczy do końca niejasnych są dwie kamery umieszczone z przodu gogli. Nie służą one do trakowania otoczenia ani kontrolerów, czy dłoni. Jak twierdzi firma, nie mają oni w planie uruchomienia śledzenie inside-out, jednak zdecydowali się na umieszczenie kamer dla przyszłych działań. W najbliższym czasie zostanie udostępniony kod dla deweloperów, którzy będą mogli z nich korzystać. Najprawdopodobniej pierwszą rzeczą będzie pass-through.
Na stronie producenta, od 1 maja jest dostępna opcja pre-order.