1 listopada nastąpi zmiana na stanowisku CEO firmy. Trzyletnia kadencja Peggy Johnson dobiegła końca. Udało jej się wyprowadzić firmę z ostrego zakrętu, zmienić strategię sprzedaży firmy i wprowadzić ML2 na rynek. Jednak czy można firma odniosła sukces?
Firma Magic Leap 2 dni temu ogłosiła mianowanie Rossa Rosenberga, doświadczonego dyrektora ds. technologii, na stanowisko dyrektora generalnego firmy. Jest to informacja dosyć niespodziewana, ponieważ nic nie wskazywało na zmiany. Firma jednak tłumaczy to faktem zakończenia procesu restrukturyzacji przez Peggy Johnson. Jak dodaje, udało się zakończyć “proces ekspansji komercyjnej” technologii Augmented Reality. Jakkolwiek dziwnie to nie brzmi sprawa chyba ma drugie dno.
Rosenberg to doświadczony dyrektor ds. operacyjnych, strategicznych i marketingowych. Związany jest z branżą technologii przemysłowych i przedsiębiorstw, takich jak Bain Capital, Danaher, First Solar i Belden. Na tych stanowiskach kierował wprowadzaniem, rozwojem i nabywaniem nowych technologii, produktów i usług.
As companies begin to see true ROI from deploying AR technologies, there is now a clear need state that Magic Leap is capable of solving for. I am incredibly excited to begin working with the world class team at Magic Leap and want to thank Peggy for her leadership in guiding the company through a critical phase of its development.
Ross Rosenberg
Największa technologiczna bańka finansowa
Peggy Johnoson przychodząc na stanowisko CEO nie miała łatwego zadania. Firma była napompowaną bańką inwestycyjną, której kończył się czas i cierpliwość inwestorów. Zamknięto niemalże połowę oddziałów, a 50% załogi straciło pracę. Wizja Rony’ego Abovitza legła w gruzach, a jego niespełnione ambicje pogrzebały firmę niemalże na samo dno. Johnson nie miała łatwego zadania, jednak udało jej się powstrzymać firmę przed kompletnym bankructwem. Zmiana strategii może nie znalazła poklasku wśród fanów marki, ale wejście w rynek enterprise przyczynił się do odbudowania zaufania. Stabilizacja zaowocowała nawiązaniem współpracy z największymi graczami technologicznych, w tym Nvidia, AMD i Cisco. Dodatkowo zawarto umowy licencyjne i umowy dotyczące produkcji kontraktowej z dużymi firmami technologicznymi.
Having accomplished so much of what I set out to do at Magic Leap, I felt the time had come to transition leadership to a new CEO who can guide the company through its next period of growth. I’m incredibly proud of the leadership team we’ve built at Magic Leap and want to sincerely thank all of the employees for their work in helping to successfully reorient the company to the enterprise market.
Peggy Johnson
Nie zmienia to jednak faktu, że daleko jej do liderowania na rynku. Sprzedaż drugiej generacji okularów także nie jest powalająca, a na horyzoncie brak informacji na temat prac nad nowym modelem. Zadanie Rosenberga nie będzie łatwe w tym dosyć ciężkim czasie. W tej branży nie można stać w miejscu i liczyć na ciągły wzrost sprzedaży przez dobry PR. Technologia XR jest szybko weryfikowana przez rynek i w przypadku skazy zostaje odrzucona. Dlatego ważny jest rozwój oraz ciągłe doskonalenie. A na to potrzebne są środki od inwestorów i klientów.