Ale na próżno szukać ich pod nazwą Nreal Light. Oficjalnie nazwane zostały ‘U+ Real Glass’ i trafiają do sprzedaży dzięki partnerstwu z LG Uplus.

Okulary AR cały czas uważane są za sprzęt niezdolny do użycia na co dzień. Traktowane są raczej jako gadżety dla deweloperów i działów R&D. Co miesiąc docierają do nas nowe informacje na temat postępu w pracach tej lub innej korporacji. Pierwszą firmą, której udało się wprowadzić na rynek tego typu sprzęt był Vuzix. Aczkolwiek, pomimo chęci dostarczenia na rynek konsumencki modelu Blade, okulary te nie są na celowniku klientów. Pierwszą przyczyną jest, a w zasadzie teraz można powiedzieć “była”, cena. Znam wiele lepszych sposobów na wydanie niemalże $1.000 dolarów. Ale coś drgnęło. W chwili obecnej możecie kupić je za połowę tej ceny. Czy to ukłon w stronę konsumentów? Nie. To reakcja na ostatnie ruchy rynkowe firmy Nreal i Apple.

Nreal
Nreal Light

2 dni temu Nreal oznajmił światu, że wraz z LG Uplus, koreańskim operatorem będącym we władaniu LG Corp. wprowadza okulary Nreal Light na rynek. I tak naprawdę będzie to pierwszy sprzęt tego typu gotowy do pracy w technologii 5G jaki trafi w ręce przeciętnego obywatela.

We wanted to lower the barrier to the AR glass market with a realistic price and lightweight design. If 5G services were focused on entertainment, this U+ Real Glass will provide a rich experience that will change your daily life. Through this, we hope that the popularization of AR will be in full swing and will be further activated in the 5G industry.

Song Dae-won, EVP LG Uplus
Cena stanowi klucz do sukcesu Nreal

Nreal Light oferują wygląd typowych okularów przeciwsłonecznych. Według firmy zapewniają one „wszystkie cechy konsumenckiego urządzenia AR”, dzięki kompaktowej i lekkiej budowie. Ponadto posiadają pole widzenia 52 stopnie (FOV), a to, jak twierdzi firma, może być porównane z przenośnym ekranem o rozmiarze IMAX. Dzięki temu użytkownicy mogą oglądać swoje ulubione programy lub grać w swoje ulubione gry w dowolnym miejscu, w ogromnym środowisku wizualnym, nałożonym na fizyczny świat wokół nich. Ale ich budowa i wygląd pozwalają praktycznie nosić je wszędzie.

Lecz pomimo tych wszystkich bajerów jakie otrzymamy w pudełku, najważniejszą rzeczą jest jego cena. I to potencjalnie będzie podstawowym magnesem przyciągającym konsumentów. Do tej pory tego typu sprzęt był praktycznie nie osiągalny poprzez barierę cenową (wrócę myślami do pierwszej ceny Vuzix Blade). Do pieca dorzucił także Apple, ogłaszając swoje okulary Apple Glass. Zapowiedziało, że cena będzie oscylować w granicach $600 dolarów.

U+ Real Glass

Wracając jednak do Nreal. 21 sierpnia za jedyne $590 dolarów okulary trafiają na półki. Oczywiście aby z nich korzystać wymagany jest smartfon. Dlatego też LG Uplus będzie rekomendowało kilka modeli, w tym Samsung Galaxy Note 20.

Czy to jest moment, w którym okulary AR rozpoczną swój rozdział dokładnie tak samo jak parę lat temu smartwatch’e? Czy ich możliwości spełnią wymagania klientów, czy będą one jedynie kolejnym gadżetem z kategorii “wearables”? Pokarzą to na pewno pierwsze miesiące sprzedaży. Wiele może się zmienić po premierze Apple Glass. Pomimo ostatnich potknięć firmy, Cupertino dalej ma swoje rzesze fanów. Konkurencyjność dla Nreal może popchnąć rynek i sprawić, że nabierze on tempa.