Rozszerzona rzeczywistość cały czas szuka swojej niszy, w której może się rozgościć na dłużej. Pomimo tego, wielu decyduje się na sięgnięcie po nią w działaniach marketingowych. Zwłaszcza jeśli nie potrzeba do nich dedykowanych aplikacji, a wszystko dostępne jest przez WWW.
8th Wall znakomicie wpisuje się w ten trend i zyskuje coraz większą popularność. Proste narzędzie z olbrzymim potencjałem. I właśnie ogłosili nowość jaką są tzw. “Curved Image Targets”. Umożliwią one użytkownikom platformy tworzenie doświadczeń AR, które są aktywowane przez obiekty o kształcie cylindrycznym i stożkowym.
Siduri Wines jest pierwszą marką, która zaprezentowała komercjalizację tej nowości, z doświadczeniem aktywowanym butelką wina stworzonym przez agencję Rock Paper Reality.
8th Wall is on a mission to make augmented reality for everyone and to do that we need to be able to augment everything. The launch of Curved Image Targets builds upon 8th Wall’s existing WebAR technology which includes World Tracking, Flat Image Targets and Face Effects as we continue to prove that powerful augmented reality experiences can live on the web.
Erik Murphy-Chutorian, CEO 8th Wall
Połączenie technologii AR z promocją wina staje się już dosyć popularne. Całkiem niedawno jedna z agencji postanowiła skorzystać z twarzy Snoop Doga do promowania linii win. Tam też doświadczenie opierało się o cylindryczny kształt etykiety. Czy zatem ta opcja jest nowością? Nie do końca. Przypomnieć tutaj można aplikacje AR Coca-Coli, których akcja dzieje się w cylindrycznej puszce oraz na jej powierzchni. Jednak pamiętać należy o dosyć złożonym procesie projektowania takiego rozwiązania. 8th Wall postanowiło to uprościć i udostępnić to w formie gotowca. Programiści wykorzystujący platformę do tworzenia doświadczeń przy użyciu cylindrycznych i stożkowych celów obrazu skorzystają na:
- Projektowaniu interaktywnych obiektów bez konieczności ich wymiarowania
- Dostępie do natychmiastowego testowania bez konieczności drukowania etykiet
- Gotowych do użycia komponentach, które wykorzystują wideo i obiekty 3D wyświetlane na zakrzywionych powierzchniach
Opcja ta jest już dostępna w obecnej wersji oprogramowania. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji testować 8th Wall, możecie skorzystać z 14 dniowej, darmowej wersji.