Firmy takie jak Mercedes – Benz czy Volvo, zdecydowały się pokazać potencjalnym klientom sposób w jaki działają. W tym celu wykorzystały technologię Mixed Reality i Hololens.
Mercedes – Benz jest firmą, która bardzo odważnie weszła na rynek technologii XR i świetnie potrafi wykorzystać jego atuty. Pisaliśmy już o AR’owej instrukcji, gdzie typowa papierowa wersja została zamieniona na aplikację AR. Ukazanie jak działa “niewidzialna” technologia, pozwala klientowi zrozumieć, jak samochód zachowuje się w przypadku niebezpieczeństwa. Nie zapominajmy jednak, że to My jesteśmy ostatecznym decydentem, nie maszyna.
Przypuszczam, że każdy z nas ma samochód, który posiada jakiś czujnik odpowiadający za włączenie dowolnego systemu bądź kontroli otoczenia. W nowych konstrukcjach mało kto zastanawia się czy ma włączone światła, czy pada deszcz albo czy ktoś zbliża się do Nas, ale jest niewidoczny w martwym polu. To tylko podstawowe funkcje, ale możemy iść dalej… asystenci parkowania czy pasa ruchu, bądź systemy, które powodują, że samochód praktycznie sam sobą steruje, przybliżają Nas do świata samochodów autonomicznych. Te wszystkie udogodnienia maja jeden wspólny mianownik, a są nimi wszelakiej maści czujniki i sensory.
Łatwo jest sobie wyobrazić, czy nawet zobaczyć, jak działa poduszka powietrzna czy kurtyny, ale ciężko czasem uzmysłowić sobie, jak i gdzie jest ta cała armia malutkich czujników i czym się zajmuje. Z pomocą przychodzą gogle Hololens.
A co na to Volvo
Firma Volvo poszła o kilka kroków dalej i chce wykorzystywać Hololens praktycznie na każdym kroku produkcji, szkolenia i prezentacji swoich samochodów.
Hololens stawia proces projektowania na zupełnie nowym poziomie. Pozwala ujrzeć więcej detali niż dotychczas, dodatkowo dając możliwość ciągłej interakcji z modelem. Usprawnia to procesy decyzyjne, czego nie kryją czołowi projektanci Volvo. Podobnie jak w przypadku projektowania, proces prezentacji jest zupełnie nowym doświadczeniem dla klienta. Możliwości konfiguracji są niemalże nieograniczone, a zmiana kolorów, wyposażenia czy dodatków staje się naturalna.
O podobnych możliwościach dla motoryzacji pisaliśmy już w artykule tutaj, w którym pokazaliśmy Nasze demo pozwalające na zwiększenie doznań klienta przy prezentacji czy sprzedaży. Wniosek nasuwa się jeden, technologie XR zaczynają mocno rozpychać się w tej branży.