Zabawa w goglach VR zarezerwowana jest dla samego gracza. To on znajduje się w samym centrum rozrywki i nikt inny nie ma tam wstępu. Istnieje kilka możliwości współdzielenia tego doświadczenia. Najprostszym jest podłączenie zewnętrznego ekranu pod komputer, na którym widzimy dokładnie to samo co osoba z goglami na głowie. ViewR idzie o krok dalej i daje nam możliwość swobodnego poruszania się po scenie VR gracza.
Na pomysł ViewR wpadła australijska grupa #include, której najwyraźniej znudziło się oglądanie osób machających rękoma w pustej przestrzeni. Ich pomysł opiera się na prostej zasadzie, a mianowicie na dodaniu dodatkowej kamery do sceny. Kamera ta streamuje obraz bezpośrednio na urządzenie. Samo oprogramowanie pozwala wykorzystuje czujniki położenia urządzenia w przestrzeni. Dzięki temu możemy poruszać się po całej scenie i obserwować rozgrywkę z dowolnego miejsca.
ViewR dostępne jest jako SDK do Unity za darmo więc deweloperzy mogą korzystać z tego rozwiązania w swoich grach. Istnieją dodatkowo mody do gier Beat Saber oraz Superhot VR. Dzięki temu można zobaczyć na własne oczy jak to działa.
Na dzień dzisiejszy SDK ViewR współpracuje z urządzeniami Android 4.4 (Kitkat) oraz wyższymi. Urządzenia te posiadają już komponenty pozwalające na śledzenie ich ruchu w przestrzeni. Jeśli jednak posiadacie urządzenie z systemem android, nie posiadających takich możliwości, jest opcja na wykorzystanie Vive Trackera.
Fani Apple musza jeszcze trochę poczekać. Firma ma w planie wersję na iOS w 2019, jednak nie podaje więcej szczegółów.