Jeśli jesteście fanami gier VR i zastanawialiście się jak tworzy się tego typu produkcje macie olbrzymią szansę na zdobycie tej wiedzy. Oculus wraz z Unity udostępnili tutorial dzięki, któremu będziecie mogli sami stworzyć proste gry VR.
‘Design, develop and deploy for VR‘, pod takim hasłem udostępniony został materiał szkoleniowy na stronie Unity. Jeśli posiadacie odrobinę wiedzy na temat Unity (podstawy są niestety wymagane), macie do dyspozycji darmowy kurs składający się z 11 rozdziałów. Cały kurs trwa niemalże 20 godzin i zawiera wszystko co jest konieczne aby stworzyć prostą aplikację VR. Kurs został przygotowany dla wszystkich, którzy posiadają gogle Rift S lub Rift.
Oczywiście jeśli interesuje Was inna branża kurs ten także Wam pomoże. Obejmuje on szereg zagadnień związanych z aplikacjami VR, które mogą zostać wykorzystane na zupełnie innej płaszczyźnie. Nauczycie się konfigurować środowisko, prototypować otoczenie, dowiecie się o ergonomii VR oraz poznacie sposoby optymalizacji.
Aby zacząć musicie uzbroić się w najnowszą wersję Unity, oprogramowanie Oculus SDK oraz VRTK. No i najważniejsze czyli gogle VR. Kurs opracowany jest pod kątem gogli Rift S, ale jeśli posiadać stare Rifty, materiał szkoleniowy także je obejmuje.
A poniżej spis poszczególnych części wraz z osobami prowadzącymi
- Unit 1: Introduction – Chris Pruett (Oculus). „Chris przedstawia przegląd branży VR, najlepsze praktyki udanej gry VR oraz przegląd tego, czego będziesz się uczyć”.
- Unit 2: VR game development and prototyping – Ruth Bram and Mari Kyle (Oculus). „Planowanie przygotowuje cię do sukcesu, a w tym rozdziale nauczysz się tworzyć dokument z projektu gry, raport profilu gracza i zestaw prasowy”.
- Unit 3: Using Unity to develop VR experiences – Joy Horvath (Unity). „Dowiesz się, jak skonfigurować Oculus i Virtual Reality Toolkit (integracja VRTK) w Unity, a także jak skonfigurować podstawową scenę VR”.
- Unit 4: Locomotion and ergonomics – Eric Cosky (Oculus) . „Poznaj najlepsze praktyki zapewniające komfort korzystania z VR i dowiedz się, jak wdrożyć system teleportacji”.
- Unit 5: Hand presence and interaction – Matt Franklin (Oculus). „Dowiedz się, jak działają interakcje rąk w VR, jak projektować interakcje w celu manipulowania obiektami i jak pokonywać wyzwania dzięki rozmieszczaniu przedmiotów”.
- Unit 6: Best UI practices for VR – Gabor Szauer (Oculus). „Przejście z 2D na VR, przejrzyj ugruntowane paradygmaty interakcji VR (wskaźniki laserowe) i dowiedz się, jak zaprojektować przyjazny dla użytkownika interfejs dla VR”.
- Unit 7: Sound in VR z Robert Heitkamp (Oculus). „Zaimplementuj dźwięk przestrzenny dla VR za pomocą wtyczki Oculus Spatializer. Ponadto zapoznaj się z ustawieniami pogłosu i miksera i dowiedz się, jak przetestować dźwięk”.
- Unit 8: Performance requirements – Matt Conte (Oculus). „Wydajność dzięki zasobom, wdrażaj oświetlenie i konfiguruj ustawienia, aby uzyskać lepszą wydajność gry VR”.
- Unit 9: Optimization – Cristiano Ferreira (Oculus). „Przejdź do sedna wąskich gardeł dzięki Unity Profiler, Frame Debugger i Unity Profile Analyzer. Dowiesz się także o wymaganiach technicznych dotyczących zaliczenia kontroli Oculus Virtual Reality Checks (VRC)”.
- Unit 10: Testing z Lisa Brewster and Bruce Wooden (Oculus).„Pomyślnie uruchom testy aplikacji VR. Pod koniec tego działu będziesz gotowy do wdrożenia wysokiej jakości testów VR w swoich cyklach programowania”.
- Unit 11: Submission and go-to-market strategy – Mari Kyle (Oculus). „W ostatniej części znajdziesz kurs dotyczący marketingu, aby zwiększyć świadomość swoich wrażeń związanych z VR i strategii cenowej. Porozmawiamy również o najlepszych praktykach dotyczących przesyłania do sklepu Oculus”.