Tim Sweeney, na targach GDC, udzielił wywiadu serwisowi UploadVR. Oczywiście tematem była przyszłość rynku AR oraz VR w oczach CEO, jednej z największych firm gamingowych na świecie.

Firma Epic posiada w zanadrzu kilka produkcji dla VR. Przede wszystkim świetne Robo Recall dla Oculus Rift. Deweloperzy firmy wykorzystują oprogramowanie które wspiera standard OpenXR, multiplatformowe oprogramowanie, które w zamiarze ma zunifikować standardy oprogramowania dla technologii XR.

Tim Sweeney w wywiadzie poruszył bardzo ciekawą kwestię, a mianowicie ochronę prywatności.

VR and AR will transform the future of entertainment and Epic is investing heavily in it. A lot of our investment is the enterprise side where customers all over the world are doing amazing things to visualize products and do virtual production on movie sets and other things like that.

 

I think our recognition now is we’re still — despite a lot of early hopes — we’re still sort of in the Palm Pilot phases of this revolution rather than the smartphone era of the revolution. So we’re investing heavily but its…going to take years before it develops into a market that changes the world for everyone.

 

But I do believe in this future of the world in which billions of people are wearing AR hardware, AR glasses are their everyday life and I believe that’s the entertainment platform of the future. And we’re gonna be there.

 

And we’re very very happy to see Microsoft announce the HoloLens and all their future AR efforts will be treated as open platforms. I think that’s an incredibly important thing for the future of the industry. AR especially, you’re talking about hardware that’s going to present unparalleled visual fidelity — imagine 8K per eye filling your entire field of view — and imagine sensors constantly picking up your facial movement and the world around you to digitize it.

 

We’re going to need very strong privacy protections and very strong guarantees of open platforms and open access to platforms so that we don’t end up in some sort of surveillance dystopia as you might see in science fiction. (źródło: uploadVR)

Wnioski

Cieszy fakt, że taki gigant jakim jest Epic, zdaje sobie sprawę, że rozrywka oparta o technologię XR, jest aktualnie w fazie rozwoju. Ale mimo tego nie należy jej lekceważyć. Dzięki temu możemy śledzić powstawanie kolejnych produktów rozwojowych, które stają się kołem zamachowym dla całej branży. Oczywiście znajdziemy całą masę growych sceptyków uważających, że rozrywka VR, to tylko fanaberia. Jednak jest to jedynie efekt ich krótkowzroczności. W przeciwieństwie do małej popularyzacji telewizorów 3D, które miały zalać nasze domostwa, rozrywka niesie za sobą kontent. Brak tego elementu zabiło branże TV i ich szaleńczą pogoń za 3D. Bodajże raptem kilka kanałów popularno- naukowych, posiadało materiały przygotowane w 3D.

Ciekawą sprawą jaką poruszył Tim, jest kwestia ochrony prywatności w technologii AR. Obecnie dostępne na rynku okulary AR i MR, są w stanie zbierać masę informacji o nas samych, naszym otoczeniu, stylu bycia czy posiadanych rzeczach. Stanowi to wyzwanie dla bezpieczeństwa systemów, które będą zbierać tego typu informacje. Posiadanie takiej “władzy” może mieć najróżniejsze skutki.