Lenovo znane jest już w branży technologii X-Reality, chociażby ze swoich gogli Mirage Solo wykonanych wspólnie z Google. Sam Google jednak pokazał na swoim ostatnim evencie I/O, że nie ma już chyba ochoty na dalszą zabawę z VR. Więc Lenovo zmienia front. Wprowadza nową markę – ThinkReality.

Informacja o tego typu urządzeniu była niemałym zaskoczeniem. Lenovo nigdzie nie wspominało o pracy nad sprzętem dla technologii MR. Dopiero na jednej ze swoich corocznych imprez Transform 3.0 zaprezentowało swoja koncepcję urządzenia. Ma stanowić zapewne konkurencję dla Hololens 2 czy Magic leap. Tym samym firma ogłosiła powstanie nowej marki o nazwie ThinkReality.

Podana specyfikacja prezentuje się naprawdę nieźle na tle konkurencji. Całość zasilana jest procesorem Qualcomm Snapdragon 845 (SoC). Posiada sensor badający głębokość obrazu, oraz jednostkę Intel Movidius Visual Processing Unit (VPU), odpowiedzialnej za analizę obrazu. Szerokość horyzontalnego widzenia to około 40 stopni więc jest porównywalna do Magic leap. Aczkolwiek parametr FOV okularów MR jest mocno dyskusyjny. Podczas lutowej prezentacji nowych gogli Hololens 2, Microsoft zapowiedział ponad 2,5-krotny wzrost tego parametru. Jednak rzeczywistość wygląda trochę inaczej. 1080 na każde oko to rozdzielczość zapewniająca dobrą jakość obrazu. Do tego dochodzi sterowanie głosem, gestami lub kontrolerem 3DoF.

thinkreality

Okulary ważą zaledwie 380g, więc są lżejsze niż Hololens 2. A to dzięki zastosowaniu podejścia podobnego jak Magic leap. Cała jednostka sterująca znajduje się w na zewnątrz headsetu i łączy się z nim jednym przewodem. Sama jednostka to niewielki “pudełko”, które tak jak w przypadku Magic leap można nosić przy pasku lub w większej kieszeni. Zawiera ono także baterie o pojemności 6800 mAh, która wedle producenta wystarczy na ponad 4 godziny pracy z wykorzystaniem WiFi, czy Bluetooth.

Konkurencja dla ML i Hololens?

Czy Lenovo pragnie zagarnąć sobie kawałek tortu z rynku rzeczywistości mieszanej? Jak zapowiadają, ich głównym odbiorcą nowej linii ThinkReality, ma być szeroko rozumiany przemysł oraz rynek enterprise. Na ten moment, nie ma więc mowy o zastosowaniu okularów w branży rozrywkowej. Czyli dokładnie tak jak robi to chociażby Microsoft. Lenovo czuje, że technologie AR/MR, mają największe pole do popisu. Są to dwie rodziny XR, które w bardzo niedługim czasie staną się jednością i doczekają się momentu kiedy trafią w ręce szeregowe klienta. Tutaj możemy przypomnieć słowa jednego z v-ce prezesów firmy Facebook, a dokładnie pana Marca Andressena, który w jednej ze swoich wypowiedzi dosyć krytycznie patrzył na rozwój technologii AR i MR. Natomiast wielkie nadzieje pokłada w VR. Więcej w tym artykule.

Nie znamy jeszcze ceny, ale już zaczynają się spekulacje, że nie będzie się ona dużo różnić od ceny rynkowej ML (około $2,295) czy Hololens 2 ($3,500). W końcu mamy tutaj do czynienia  z dosyć wymagającym sprzętem i tak naprawdę rynkiem, który nie jest jeszcze na tyle rozwinięty, aby oferować swoje rozwiązania szerokiemu odbiorcy.

Lenovo zapowiada dostępność jeszcze w tym roku.