Firma Kitten Planet, która powstała przy inkubatorze C-Lab firmy Samsung, stworzyła dla dzieci wyjątkową szczotkę do zębów. Szczotka dzięki aplikacji nie tylko uczy ale i motywuje dzieci do dokładniejszego mycia zębów.

Co w tym takiego innowacyjnego zapytacie? A mianowicie to, że szczotka Brush Monster wykorzystuje technologię AR, dzięki której ruchy dzieci są śledzone w czasie rzeczywistym.

Brush Monster, który kosztuje $49, łączy się ze smartfonami i tabletami za pomocą Bluetooth. Dedykowana jest na systemy iOS i Android. W szczotkę wbudowane zostały czujniki, które nie tylko śledzą ruchy dzieci ale i pokazują, które obszary zostały umyte dobrze, a które wymagają jeszcze poprawy. Poza tym aplikacja generuje raporty pokazujące rodzicom, gdzie może być wymagana ich pomoc.

Ważną funkcją aplikacji jest fakt, że jest ona przyjazna dla dzieci. Animowane postacie sprawiają, że mycie zębów staje się dobrą zabawą, a efekty AR (które zmieniają się codziennie), powoduję że aplikacja się nie nudzi.

“At some point, every young parent struggles to get their child to brush his or her teeth. As a group of fathers ourselves, we wanted to address this issue head on by creating a product that makes brushing a highly dynamic, engaging and fun process,” powiedział Jongho Choi, współzałożyciel i dyrektor generalny Kitten Planet.

Podobno ponad 10 000 użytkowników brało udział w beta testach, a co trzecia osoba korzystała z niej codziennie przez miesiąc.

Podczas kiedy Kitten Planet reprezentowało swoją technologię na CES 2018, w tym samym czasie projekt wystartował na Kickstarterze (produkt został wprowadzony na rynek w marcu).

Brush Monster ma jednak konkurencję. Podczas CES 2018, zaprezentowała się także firma Kolibree ze swoją szczotką Magik, która także korzysta z technologii AR. Magik w odróżnieniu do Brush Monster wykorzystuje komputer do analizy zwyczajów szczotkowania i nie został jeszcze wprowadzony na rynek.

Zasada marketingu mówi:
“Lepiej być pierwszym niż lepszym”A więc skontaktuj się z nami
My też to tworzymy