I jak co roku, 2 kwietnia to czas kiedy media zaczynają prostować informację z dnia wczorajszego. Poniżej przedstawiamy najlepsze “wkręty” Prima Aprilisowe świata XR.

UniVRsity (2015 rok)

Jeśli czasy studenckie już dawno za wami, przypomnijcie sobie je. To beztroskie życie, wieczne imprezy i nauka do sesji w ostatniej chwili. Jeśli jesteście właśnie na tym rozdziale swojego życia to korzystajcie ile możecie. Ale jakby tak cofnąć czas i przenieść się jeszcze raz w tamte klimaty? Nic prostszego. Symulator UniVRsity wam to załatwi.

 

Immersion Generator (2016 rok)

To będzie prawdziwy hit. Mamy już wszystko, wysokie rozdzielczości, płynność, mobilność. Ale brakuje jeszcze tego ostatniego, a mianowicie pełnego poczucia otoczenia. Siedząc przy ognisku poczuć swąd palonej kiełbasy, a chodząc po wirtualnym, zakorkowanym mieście wdychać pełną piersią spaliny. Urządzenie to powinno być uniwersalne, łatwe w użyciu i co najważniejsze powinno posiadać możliwość programowania całego wachlarza doznań. Od zapachu fiołków i lawendy do uczucia bólu piorącego nas zakapiora.

 

Haptic Helpers (2017 rok)

Idea Haptic Helpers przypomina tą z Immersion Generator. Jednak tutaj mamy do czynienia z wynajęciem urządzenia wraz z obsługą. Przypomina to do złudzenia usługę Concierge. W odróżnieniu jednak od poprzednika, w tym przypadku metody haptyczne są bardziej wyrafinowane. Zapachy czy dotyk uzyskiwany jest poprzez zastosowanie najwykwintniejszych materiałów i  środków. Zapewne wiąże się to z utrzymaniem wysokich standardów dla osób przejawiających skłonności alergiczne.

 

Actual Reality

Na koniec zostawiliśmy perełkę. Zestaw jest narazie w fazie testów jednak wyciekły do sieci pierwsze materiały wideo. Actual Reality będzie przyszłością wśród wszystkich technologii XR. 100% imersyjność, rozdzielczość 16K z 64-krotnym zoomem. Pełne śledzenie nie tylko dłoni, ale także wszystkich członków ciała, bez konieczności stosowania zewnętrznych czujników śledzenia ani zakładania specjalnych nadajników. Haptyka jest tutaj na tak wysokim poziomie, że przed założeniem gogli podpisujemy specjalne oświadczenie medyczne, dzięki temu producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności za rzeczy jakie można dokonać w świecie Actual Reality. Będzie to absolutny hit sprzedaży.