Mobilne zestawy VR zyskują coraz bardziej na atrakcyjności. Powody są dwa: przystępna cena w porównaniu z ich większymi odpowiednikami oraz możliwość używania ich mobilnie. W Chinach debiutuje nowy zestaw, Pico G2, która posiada pełne wsparcie HTC Wave i Viewport.

Wsparcie Pico przez HTC nie jest przypadkowe, jest on partnerem sprzętowym, więc nie ma się czemu dziwić. W ten sposób HTC chce pokazać, że jego produkty to nie tylko hi-end’owe zestawy takie jak Vive Pro, ale także tańsze zestawy mobilne. To dobrze, że firmy zaczynają postrzegać mobilność jako lukę, którą należy wypełnić.

Vive Wave

Vive Wave to otwarta platforma z myślą o urządzeniach mobilnych. Jest to zestaw narzędzi pozwalający na szybką implementacje projektów, wysoką optymalizację sprzętu oraz dostęp do sklepu Viveport. Taka współpraca jest dla Pico olbrzymim wsparciem. Mają gotowe środowisko i pełne SDK, które pozwala kreować produkty bez konieczności angażowania się w procesy na poziomie sprzętowym.

Pico G2 napędza procesor Qualcomm Snapdragon 835 XR, 32GB pamięci z możliwością rozbudowania jej do 256GB kartą micro-SD. Za obraz odpowiadają dwa ekrany LCD o łącznej rozdzielczości 2880×1600 z odświeżaniem 90Hz i kątem widzenia 101 stopni.

pico g2
źródło: Vive Blog

Porównując specyfikację Pico do Oculus Go, można odnieść wrażenie, że poprzeczka została podniesiona. Oculus Go to jedynie 72Hz 2560×1440 oraz Snapdragon 821. HTC Focus oferuje zbliżone parametry jednak ma większy kąt widzenia, 110 stopni oraz ekran 3K AMOLED. Reszta parametrów jest porównywalna. A jak cena? Niestety na razie Pico ma swoja premierę w kraju kwitnącej wiśni, ale miejmy nadzieję, że szybko trafi na rynki europejskie.

Jak mówi Henry Zhou, CEO Pico będzie koncentrować się na kompleksowej (all-in-one) rzeczywistości wirtualnej, a także zwiększy inwestycje w technologie wykrywania 3D (TOF – Time of Flight, innowatorski system wykrywania twarzy zaprezentowany na azjatyckiej edycji Mobile World Congress) i technologie AR w niedalekiej przyszłości. Chcą stać się firmą wizjonerską i realizować pionierskie projekty łączące ze sobą technologie VR+AR+TOF