Pierwsze informacje o nowych goglach Oculusa wyciekły w październiku zeszłego roku. Serwis Techcrunch dotarł do informacji, że Facebook/Oculus porzuca plany produkcji Rift 2 na rzecz kilku drobnych modyfikacji obecnej serii. Od kilku dni deweloperzy otrzymują e-maile z informacją o prezentacji nowych gogli na zbliżającej się konferencji GDC.
Oculus zdecydował się na dwie, duże premiery w tym roku. Lada moment do sprzedaży trafią nowe gogle mobilne, Oculus Quest. A w najbliższych dniach firma zaprezentuje prawdopodobnego zastępcę, bądź co bądź, mocno wysłużonych już gogli Oculus Rift. Ich premiera miała miejsce ponad 3 lata temu. W tym czasie technologia wykorzystywana w wirtualnej rzeczywistości zrobiła kilka milowych kroków do przodu. Zwiększyły się rozdzielczości, mamy szersze pola widzenia oraz coraz bardziej popularny system śledzenia Inside-out.
Rift S
Już w zeszłym roku z informacji wynikało, że podstawową zmianą jaką dostaniemy, to porzucenie starego systemu śledzenia opartego na czujnikach. Firma nawet ma własną nazwę na ten system: Oculus Insight. W ostatnich miesiącach można zauważyć bardzo duży nacisk producentów sprzętu na stosowanie śledzenia Inside-out. Nie ma się czemu dziwić. Klient wymaga sprzętu, który będzie działać po wyciągnięciu z pudełka bez konieczności posiadania odpowiedniej przestrzeni, w której można umieszczać czujniki. Śledzenie oparte o wbudowane kamery w goglach, jest proste i nie wymaga od użytkownika żadnych dodatkowych czynności.
Do ciekawej informacji dotarł serwis UploadVR. Oprogramowanie Rift S sugeruje, że gogle będą posiadały automatyczny system regulacji IPD. To jest bardzo istotna informacja i duże ułatwienie dla potencjalnego odbiorcy. Ręczne ustawianie IPD jest o tyle trudne, że nie każdy z nas wie i nie ma sposobności aby się dowiedzieć, jaką posiadamy odległość między naszymi źrenicami. A źle dobrana odległość wpływa bezpośrednio na niezbyt dobry odbiór doświadczeń VR.
Oczywiście spodziewamy się także poprawy rozdzielczości oraz szerokości pola widzenia. Napewno zostanie także zastosowana nowocześniejsza optyka, niż w obecnej generacji Oculus Rift. Niestety te tematy owiane są narazie tajemnicą.
GDC odbywać się będzie w dniach 18 – 22 marca w Moscone Center w San Francisco.