To już kolejna runda finansowania firmy. Do dnia dzisiejszego udało jej się zebrać ponad 200 milionów dolarów. Do finalnego produktu jeszcze długa droga, ale widać inwestorzy pokładają duże nadzieje w sukces.
Czytając publikacje Mojo Vision momentami można odnieść wrażenie, że Mojo Lens (tak oficjalnie nazywają się soczewki) to produkt tak odległy, że jego powstanie może sięgać nawet dekad. To jednak nie powstrzymuje producentów od dalszych prac rozwojowych. Jak widać inwestorzy także mocno w to wierzą. Jakiekolwiek okulary AR przy Mojo Lens wyglądają jak zabawka dla dzieci. Koniec końców cała branża dąży do stworzenia produktu, który będziemy mogli używać całymi dniami. Ma być on wygodny, kompaktowy i w najlepszym przypadku nie zdradzający swoich możliwości. Nie chodzi o inwigilację, a o akceptację społeczną wynikającą nowego medium. Wyobrażacie sobie chodzić po mieście z okularami Magic Leap na głowie? Z tego też powodu firmy takie jak Meta wraz z RayBan czy Nreal próbują ukryć technologię AR w okularach do złudzenia przypominających te, które nosimy na codzień.
Inteligentna soczewka kontaktowa firmy Mojo Lens wydaje się rozwiązaniem wręcz idealnym. Można by nawet pokusić się o stwierdzenie – ostatecznym.
Firma, poza kolejnymi zebranymi milionami, ogłosiła niedawno strategiczne partnerstwo z wiodącymi markami sportowymi i fitness w celu współpracy. Doświadczenia użytkowników nowej generacji łączyć będą AR oraz osobiste dane dotyczące wydajności. Firmy będą współpracować przy poszukiwaniu unikalnych sposobów na poprawę dostępu do danych i poprawę wyników sportowców podczas aktywności sportowej.
Fitness i healthcare
We are making important progress in developing our smart contact lens technology, and we continue to research and identify new market potential for this groundbreaking platform. Our partnerships with these leading brands will give us valuable insights into user behavior in the sports and fitness market. The goal is for these collaborations to deliver athletes an entirely new form factor with performance data that is more accessible and useful in the moment.
Steve Sinclair, SVP Mojo Vision
Mojo współpracuje obecnie również z amerykańską Agencją ds. Żywności i Leków (FDA) w ramach programu przełomowych urządzeń. Chodzi o zapewnienie skuteczniejszych metod leczenia lub diagnozowania zagrożeń dla życia lub nieodwracalnych, wyniszczających chorób lub stanów. Firma planuje również wczesne zastosowanie swojego produktu, aby pomóc osobom zmagającym się z wadami wzroku za pomocą ulepszonych nakładek graficznych. A to właśnie dzięki współpracy z FDA w ramach programu Breakthrough Devices Program. Jego celem jest zapewnienie bezpiecznego i szybkiego dostępu do urządzeń medycznych, które mogą pomóc w leczeniu nieodwracalnych wyniszczających chorób lub schorzeń.
Today’s wearable devices can be helpful to athletes, but they can also distract them from the focus of the activity; we think there’s a better way to deliver athletic performance data.
David Hobbs, Mojo Vision
Zastosowanie soczewek praktycznie jest nieograniczone. Wzrok jest podstawowym zmysłem komunikacji i rozszerzenie jego możliwości jest kluczowe w rozwoju technologii XR. Zwłaszcza jeśli kładziemy nacisk na urządzenia takie jak Mojo Lens.