Może nie ciemne chmury, ale poważny problem zawisł nad głowami inżynierów Meta. Użytkownicy Questa 3 zgłaszają problemy ze śledzeniem kontrolera w grach VR. Przede wszystkim te, które wymagają szybkich ruchów rąk. Co gorsze, niektórzy twierdzą, że starszy Quest 2 zapewnia lepsze wrażenia.

Jeśli graliście w gry typu Beat Saber, Pistol Whip czy Tennis Eurosport wiecie zapewne jak ważne jest poprawne śledzenie waszych kontrolerów. Tutaj liczą się ułamki sekund, a opóźnienie czy błąd w położeniu może kosztować Was przegraną. A nie ma co ukrywać, tego typu pozycje cieszą się olbrzymią popularnością. Dlatego doniesienia o problemach z kontrolerami Quest 3 mogą okazać się zgubne.

Meta bada doniesienia dotyczące problemów ze śledzeniem po skargach użytkowników. Jak dodaje, użytkownicy zwracają uwagę, że w niektórych grach wydajność śledzenia kontrolera jest znacznie gorsza niż w przypadku Quest 2. Na forach społeczności Meta użytkownik NotDream zasygnalizował problemy ze śledzeniem wydajności na kontrolerach Quest 3 podczas grania w Gorilla Tag. Twierdzi on, że kontrolery tracą śledzenie podczas średnioszybkich lub szybkich ruchów rękoma przy rzucaniu lub łapaniu piłki.

Quest 3 controllers

This is a big issue for games/activities involving fast-paced hand movement as it’s not nearly as reliable as the Quest 2 controller tracking performance

NotDream
Liczy się szybkość

Inni gracze w tym samym wątku twierdzą, że napotkali podobne problemy ze śledzeniem w innych tytułach VR: Beatsaber, Supernatural czy Tennis Esports. W jednym z komentarzy twórcy gry dla Eleven Table Tennis stwierdzili, że problemy wynikają z układu diod LED na kontrolerze.

Oh how I wish the developers of sports games were invited to the table when discussing controller design. (…) There are users which are simply sticking with their quest2 headsets and returning their quest3s because of the tracking issues.

carrotstien

Jak donosi New World Notes, w ciągu ostatnich kilku tygodni na Reddicie pojawiały się również skargi, w których powtarzały się podobne problemy ze śledzeniem. Problemy wydają się szczególnie zauważalne w przypadku graczy, którzy korzystają z przeróżnych adapterów do kontrolerów. Chodzi przede wszystkim o uchwyty imitujące np.: sprzęt sportowy. Sprawiają, że rozgrywka jest bardziej naturalna.

Inżynierowie z Meta już podobno badają temat i pracują nad poprawą wydajności. Problem wydaje się błahy, jednak pamiętać należy, że jest wiele tytułów wymagających śledzenia z dużą dokładnością i precyzją.