Konwencjonalne metody projektowania CAD zaczynają być wypierane przez technologię XR. Dodatkowo czas pandemii pokazał, że współtworzenie projektów inżynieryjnych w przestrzeni VR jest wydajne, tanie i skuteczne. Ford już to wie, teraz czas na Bugatti.

Producenci samochodów coraz odważniej zaczynają wykorzystywać nowe narzędzia cyfrowe. Wszystko po to, aby pomóc w projektowaniu, produkcji i wprowadzaniu produktów na rynek. Hummer EV miał niezwykle szybki cykl rozwoju właśnie dzięki wirtualnej rzeczywistości. Ford wykorzystuje VR do przyspieszenia modelowania pojazdów. Jak się okazuje nie tylko wielkie koncerny idą tą drogą. Redaktor naczelny Drive, Kyle Cheromcha, spotkał się z dyrektorem projektowym Bugatti Achimem Anscheidtem. Wyjaśnił on znaczenie VR w projektowaniu najnowszego hipersamochodu marki, wartego 5 000 000 $ roadstera W16 Mistral.

We are so VR-based now. I also like clay and my hands-on, but our virtual glasses these days are so good that we’re getting very close to the final product.

Achim Anscheidt, Bugatti

Jak przyznaje Achim, firma do projektowania CAD używa popularnego programu Blender. Jednak do bardziej złożonych struktur przenosi się do mało znanego programu Alias. I to właśnie dzięki niemu zaprojektowano większość detali nowego modelu, które później można było weryfikować w przestrzeni wirtualnej. Eliminuje to potrzebę tworzenia fizycznych, glinianych modeli. Koniec końców cały proces rozwoju samochodu zostaje przyspieszony wraz z zachowaniem jakości produktu. Projektanci mogą w dowolnym momencie dostosować detal modelu i natychmiast zobaczyć zmiany.

I would probably say now we save 40 percent of the time compared to 15 years ago and 20 percent from five years ago.

Achim Anscheidt, Bugatti
Szybciej = taniej

Jednak zespół Anscheidta nadal buduje fizyczne makiety, ale zapewnienie odpowiednich proporcji samochodu zajmuje teraz znacznie mniej czasu i zasobów. Projektant wyjaśnił, że używając Blendera, jego zespół jest w stanie nadać kształt kluczowym elementom i motywom bez poświęcania zbyt dużej ilości pracy i czasu. Modele te nie nadają się do opracowywania fizycznego oprzyrządowanie, ale oglądanie ich w VR jest porównywalne do oglądania prawdziwego modelu glinianego.

W dzisiejszych czasach VR to “oczywista oczywistość”. Zwłaszcza dla branży motoryzacyjnej, która boryka się w chwili obecnej ze sporymi problemami. Kluczem do wyjścia z tego kryzysu może być oszczędność wynikająca ze skrócenia procesów projektowych oraz porzucenia tradycyjnych metod.