Tak, niestety to już koniec. Ostatnia aktualizacja z numerem 19 nie daje już wsparcia dla headsetu Oculus Go. Tym samym rozpoczyna się dwuletni okres zamykania projektu.
Wiadomość o śmierci Oculus Go nie była może wielkim zaskoczeniem. Sukces Quest oraz prace nad jego następcą to tylko gwóźdź do trumny trochę przestarzałego już projektu jakim jest Go. Oczywiście można rzec “stary, ale jary” bo przecież headset ten do dnia dzisiejszego uważany jest za jeden z najlepszych w branży szkoleniowej i edukacyjnej. Ale i tak nie uratuje to go przed pójściem w odstawkę.
Najnowsze SDK dla Oculusa wycofuje wsparcie dla gogli Go. Ważna informacja dla developerów korzystających z silnika Unity lub Unreal bo to właśnie tam znika opcja budowania aplikacji na to urządzenie. Oczywiście nie jest też tak, że od dnia dzisiejszego będzie to w ogóle niemożliwe. Wystarczy korzystać z paczki Oculus Integration w wersji v18.0 ale trzeba mieć na uwadze jedną rzecz.
Facebook zapowiedział, że do 2022 roku Oculus Go będzie otrzymywał łatki związane z bezpieczeństwem, ale nic poza tym. Także mamy jeszcze 2 lata na to, aby móc zmigrować swoje projekty na Quest lub inne headsety.
Koniec 3DoF?
Sukces Oculus Go dla co poniektórych jest sporym zaskoczeniem. Korzystają one z dosyć już starego systemu 3DoF, który dzisiaj teoretycznie nie powinien mieć już prawa bytu. To właśnie on według nich był powodem, dla którego FB wycofuje się z ich dalszego wsparcia. Ale jak się okazuje 3DoF szybko nie umrze. Całkiem niedługo po ogłoszeniu wygaszania projektu Go, Pico pokazało nowy model headsetu G2 4K. I o dziwo posiada on system 3DoF.
Czy jest szansa na to, aby Pico przejęło nisze po Oculus Go? Problemem na pewno może być cena, która w przypadku sprzętu z Chin jest wyższa. A w branży szkoleniowej i edukacji ten parametr często jest stawiany wyżej niż komfort czy jakość obrazu.