Epic ma do rozdania $100 milionów dolarów z czego $42 miliony już trafiły do odbiorców. Kolejnym z nich są Finowie z Varjo. Epic doceniło ich prace nad headsetem XR-1 Developer Edition.

W zeszłym roku Epic ogłosił swój program Epic MegaGrants na który poświęcił bagatelne $100,000,000 dolarów. W ten sposób postanowili wesprzeć developerów korzystających z silnika Unreal Engine. “Kasa” rozdawana jest w formie dotacji, które są przyznawane w sposób ciągły, na ile oczywiście pozwalają fundusze, bez sztywnych terminów składania wniosków. Wystarczy wejść na stronę programu i dokonać rejestracji wypełniając formularz. Wydawać by się mogło, że Finowie z Varjo są w takiej kondycji finansowej, że granty nie powinny ich interesować. A tutaj niespodzianka. Epic postanowił uhonorować ich workiem pieniędzy za prace nad rozwojem technologii MR przy wykorzystaniu silnika Unreal Engine.

vovlo-varjo-xr1
Varjo

W szczególności tyczy się to pracami nad modelem XR-1 Developer Edition. Ten headset za bagatelne $10.000 dolarów wzbudza największe zainteresowanie. Z jednej strony wynika to z niemalże kosmicznej ceny, ale z drugiej z jego niesamowitych możliwości. Jest to pierwszy headset na rynku pozwalający korzystać jednocześnie z 3 technologii XR.

Varjo currently provides one of the most advanced mixed reality hardware and software solutions for demanding industrial use. We are excited to soon have mainline support for Varjo products in the primary Unreal distribution to continue delivering the highest-end visualization for our customers. The addition of new mixed reality features in Unreal Engine enables a new class of application development.

Sebastian Loze, Epic Games

Varjo od początku dedykowało swoje produkty przede wszystkim branżom przemysłowym i produkcyjnym. Ich unikalna technologia Bionic Display sprawdza się świetnie także w symulatorach co doceniło już wiele korporacji tj. Volvo czy Boeing.

We are thrilled to have this support from Epic Games to expand our delivery of mixed reality solutions for the most demanding enterprise VR/XR applications through Unreal Engine.

John Burwell, Varjo

Najważniejsze pytanie jakie ciśnie się na usta to jaką kwotą zostali zasileni. Niestety w tym przypadku ani Epic ani Varjo nie udziela żadnej informacji.