Snapchat zawsze kładł duży nacisk na szybki sposób komunikacji. Teraz staje się liderem w szybkości zakupów. Dzięki nowej funkcjonalności zakupy stają się jeszcze łatwiejsze.
Snapchat oficjalnie odsłonił swoją nowość, o której wspominał ponad miesiąc temu, a od poniedziałku jest już testowana. Visual Search, czyli wyszukiwanie wizualne za pomocą kamery, to narzędzie stworzone we współpracy ze sklepem Amazon.
Aplikacja za pomocą aparatu pozwala na zeskanowanie kodu kreskowego lub całego obiektu. Po jego rozpoznaniu zostajemy przekierowani do odpowiedniej karty na sklepie Amazon. Samo użycie jest proste. Wystarczy otworzyć panel kamery, dotknąć i przytrzymać palec na ekranie. To rozpoczyna proces skanowania. Funkcjonalność jest uruchamiana stopniowo więc może nie być dostępna jeszcze dla wszystkich użytkowników.
Firma odważnie wykorzystuje nowe technologie. Znamy już AR Lenses czy Shoppable AR wspomagającą sprzedaż, które cieszy się dużą popularnością.
Snapchat has always been the fastest way to communicate, and now it’s the fastest way to shop
Aby osiągnąć ten cel, wykorzystano tutaj technologię nauczania maszynowego (Machine Learning) dla platform Apple i Google. Posiadają one własne, dedykowane rozwiązania do silników ARKit i ARCore. ML Kit należy do Google, a odpowiedzią Apple jest Core ML. Oba rozwiązania działają bardzo podobnie i opierają swoje działania na rozpoznawaniu wizualnym obiektów.
Wykorzystanie technologii AR w marketingu, czy wspomaganiu sprzedaży na urządzeniach mobilnych, zawsze wiązało się ze stworzeniem aplikacji dedykowanej. Aby pokazać najprostsze możliwości rozszerzonej rzeczywistości wymagało to zainstalowania aplikacji. Jest to duża bariera dzieląca nas od klienta końcowego. Jednak Snapchat i jego Lens Studio oraz Facebook i ich AR Studio redukują, a nawet likwidują ten dystans. Nie potrzebujemy już zewnętrznych platform do dystrybucji narzędzia marketingowego, czy sprzedażowego. W zamian za to, portale społecznościowe zaczynają oferować nam narzędzia pozwalające kreować doznania AR.