Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Mercedes wprowadzając wirtualnego asystenta zwanego „Ask Mercedes”. Producentom zależy aby każdy aspekt posiadania ich samochodów był ekscytujący. Nawet dość nudna czynność jaką jest czytanie instrukcji obsługi może być fascynująca z wykorzystaniem technologii AR.
Co potrzebujemy, aby cieszyć się wirtualnym asystentem? A mianowicie być w posiadaniu samochodu Mercedes-Bens E-klasa lub S-klasa premium z 2018 roku oraz pobrać aplikacje (niestety jest dostępna tylko na system iOS, z planami wydania na Androida w niedalekiej przyszłości). Za pomocą programu skanujemy wnętrze swojego samochodu, a w wybranych miejscach pojawiają się punkty z oznaczeniami. Po kliknięciu na dowolny wskaźnik udostępniane zostają filmy lub cyfrowa wersja instrukcji, o konkretnych komponentach. Dodatkową funkcjonalnością jest także możliwość zadawania pytań.
”Ask Mercedes” jest na pewno innowacyjnym narzędziem, które w szybki i przyjazny sposób pozwala na poznanie funkcjonalności swojego auta. Jak stwierdziła Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialna za sprzedaż „We are creating a personalized customer experience that goes well beyond the vehicle. With innovative services such as ‘Ask Mercedes’ we are further expanding our digital ecosystem”.
Aktualnie, nadal umieszczana jest, w samochodach papierowa instrukcja obsługi, ale Mercedes-Benz planuje zastąpienie jej aplikacją AR, a tym samym redukcję ilości papieru potrzebnego do wydrukowania fizycznych instrukcji.