Według raportu Equal Ocean, międzynarodowej firmy świadczącej usługi informacyjne i badania inwestycyjne, założonej w 2018 roku z siedzibą w Chinach i USA, Bytedance (Tiktok) planuje stopniowe zamknięcie Pico Interactive, firmy VR zakupionej w 2021 roku. To będzie szok dla rynku, jeśli raport zawiera prawdziwe informacje.
Z raportu wynika, że szef Pico, Henry Zhou otrzymał niedawno polecenie stawienia się przed dyrektorem naczelnym Bytedance, Zhangiem Yimingiem. Najwyraźniej miał tam osobiście zdać raport ze stanu rzeczy w Pico Interactive. Spotkanie to odbyło się w grobowej atmosferze, a niezadowolenie dyrektora Bytedance może odbić się czkawką dla całego rynku.
Spora część raportu zawiera komentarz osoby będącej blisko Pico i czytając jej wypowiedzi można odnieść wrażenie, że zaczyna się dziać źle.
The reason for this is that the hardware field in which PICO is located is not what ByteDance is good at, and its results have not met expectations for several years, and there is no hope for the future.
Osoba powiązana z Pico Interacive dla Equal Ocean
Zbiega się to z kilkoma informacjami, które pojawiły się w ostatnich miesiącach. W listopadzie chiński portal Sina Technology doniósł, że Pico przeżywa kryzys. Według raportu cel sprzedaży jednego miliona headsetów Pico 4, ustalony przez dyrektora generalnego Pico, Zhou, nie został osiągnięty. Portal zwracał uwagę również na fakt, że pracownicy byli świadomi, iż część sprzętu i oprogramowania była świetlne za konkurencją. Na domiar złego w lutym tego roku Pico potwierdziło, że zwalnia około 200 osób.
Ale czy są powodu do całkowitego zamknięcia Pico?
Powodem, dla którego Pico wpadło w tarapaty jest rzekomo ich zbyt agresywna polityka sprzedażowa na dość młodych rynkach. Tak twierdzi osoba blisko współpracująca z Pico.
Pico thinks it can create a market by spending a lot of money. But if you look at the current development of the VR industry, the adoption rate of VR products among home users is still small. Most consumers don’t even know what experience VR can bring.
Osoba powiązana z Pico Interacive dla Equal Ocean
Chociaż technologie te nadal mają znaczny potencjał, istnieje jeszcze wiele wyzwań stojących przed ich rozwojem. A co za tym idzie wejściem na globalny rynek masowy. Klienci dalej narzekają na ich nieporęczność i brak komfortu, aby można je było długo używać. Ale co najważniejsze, brakuje innych treści niż gry i ogólnie pojęta rozrywka, które mogłyby utrzymać zaangażowanie użytkowników.
Bytedance kupiło Pico Interactive zaledwie dwa lata temu za około 600 milionów dolarów. Chociaż Pico 4 stanowił znaczący krok naprzód w stosunku do poprzednich sprzętów VR i był pierwszym poważnym konkurentem Meta, Pico Interactive walczyło o zdobycie popularności na Zachodzie. Nadal jest oficjalnie dostępny tylko w Azji Wschodniej i Europie. Jednakże, jeśli przewidywania jakie płyną z raportu ziszczą się chociażby w połowie może to być drugie trzęsienie ziemi. Pierwsze miało miejsce po odsunięciu Rony Abovitza z fotela prezesa Magic Leap.